Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Den ena hästen i stallet där jag rider har varit halt t o från väldigt länge nu, sen midsommar för att vara exakt, o för ca1,5 månad sen...
Svar
3
· Visningar
1 111
Senast: Cronis
·
Foder & Strö Vad händer kort och gott. Får man en fet häst eller vad? I år fick höt värden på 60 srp och 8,2 MJ, för att täcka energibehovet så...
Svar
14
· Visningar
3 318
Senast: Magdalena
·
E
Hästvård Hej! Igår när jag var ute och red på min häst (17-årigt varmblodssto) skulle vi gå över ett ganska lerigt område i skogen. Vi har...
Svar
12
· Visningar
2 192
Senast: Eeiram
·
  • Låst
Hästvård Kan man få lite hjälp? Två-åringen verkas med 4-veckors intervall, pga tidigare miss-skötta hovar, verkas lite men ofta.. Hade...
2
Svar
20
· Visningar
3 878
Senast: Boj
·
A
Foder & Strö Nu börjar det ju bli dags att avvänja fölisarna. Hur mycket kraftfoder ger ni då till dem? Jag har aldrig haft föl tidigare och är...
Svar
3
· Visningar
864
U
Hästvård min häst har vart väldigt lös i magen nu i nån vecka..fattar inte vad de är som gör att de blir så, hon e pigg o glad och äter och...
Svar
11
· Visningar
1 002
Senast: Uddatyp
·
N
Foder & Strö nån här som fodrar med sån jäst som man bakar med...???? det är billigare alternativ för b-vitaminer.... undrar om ni ser något...
2 3
Svar
46
· Visningar
19 813
M
Foder & Strö Jag är likte kluven i en fråga och hoppas få kunniga svar=) Jo när man skär ner färsk vitlök så ska man ju ge mellan 1-3 om...
Svar
5
· Visningar
726
Senast: nexxa
·
E
Hästvård Hejsan... Min 6-åring har nu fått några gallor, han har nere vid kotan både fram å bak, samt på ena fram knät ungefär... Gör man något...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: popart
·
Hästvård Är det kris på något sätt? Min vän har letat runt i sitt område utan att få tag i Butta. Det skulle vara 3 månaders väntetid på Butta...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 989
Senast: fio.
·
Hästvård Då min häst ska få lugnade av Vet på Torsdag för klippning. Hon kan vara lite jobbig att spruta ibland. Så jag skulle vilja ha lite...
2
Svar
29
· Visningar
2 020
Senast: Centaur
·
M
Foder & Strö Jag undrar hur mycket jag bör ge utav Foder Jäst till min ponny på 356 kg. Det är för pälsens skull å inte för att hon har brist eller...
2
Svar
27
· Visningar
2 023
Senast: Lazio
·
Hästvård Hur ofta ska man egentligen avmaska ett föl. Från att de föds till de är ca ett år....?
Svar
11
· Visningar
1 064
Senast: Magdalena
·
A
Foder & Strö Jag har min häst i kollektivstall och f.n. så får hästarna hö och kraftfoder på morgonen vid utsläpp ca kl.8 De går sedan i hagen hela...
Svar
5
· Visningar
801
Senast: mathil
·
Foder & Strö nu när de är pälssättnings tider så ger juh många extra b-vitamin för att hjälpa till lite.. (även jag). och som alla vet så är de...
2
Svar
36
· Visningar
4 563
Senast: BeastieBabe
·
K
Foder & Strö jag ger kraffts produkter, men har nu suttit och läst gamla trådar det många säger att det är "farligt" att ge hästarna krafft? nu blir...
Svar
16
· Visningar
1 153
Senast: Jonna_NB
·
K
Foder & Strö Eftersom vi har så proteinrikt hösilage så blir det en kvot på 9,8. Vår häst får utöver 8 kg hösilage, 0,5 kg kornkross och 0,3 betfor...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: tgd
·
K
Foder & Strö Hej! Jag har haft min häst på spillers slow release foder under den tiden som jag haft henne, men nu har jag bytt stall och bytt ut...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: ang
·
E
Hästvård Hej! Jag har ett 17-årigt varmblodssto. Hon skulle från en början bli travhäst, men förra ägaren pressade henne för hård i ung ålder...
Svar
16
· Visningar
2 490
Senast: Eeiram
·
Z
Hästvård Min häst får nu sin 5:e kortisonkur sedan slutet på maj. Diagnosen blev pollenallergi. Men nu för 2 veckor sedan blev han sämre och...
Svar
3
· Visningar
1 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka