C
Colombia_Girl
Sv: Vanlig jäst till hästen!!!
Då jag har använt mej av denna vet. så som många mer med mej i
många år och han är välkänd i Gävle området och omtyckt. Han har varit vet i 35år eller nått sånt. Jag litar till FULLO på honom!!!
Har även fått det rekomenderat att ge min häst jäst tidigare av min utbildade massör. Då rådfrågade jag min vet. och han sa då att han brukar ge det till hästar som har förätit sig på något fodermedel....
NU fodrar jag INTE med bakjäst utan gav min häst på vet. rekommendation då hon hade tryckt i sig för mycket kraftfoder!
Så jag skulle nog inte ta veterinären på "orden" om det inte är så att jag vet mycket och känner denna veterinär.
Då jag har använt mej av denna vet. så som många mer med mej i
många år och han är välkänd i Gävle området och omtyckt. Han har varit vet i 35år eller nått sånt. Jag litar till FULLO på honom!!!
Har även fått det rekomenderat att ge min häst jäst tidigare av min utbildade massör. Då rådfrågade jag min vet. och han sa då att han brukar ge det till hästar som har förätit sig på något fodermedel....
Då jag inte ger min häst något som innehåller socker förutom då hösilaget...Hur vet du att den sockermängd du ger din häst inte gör att jäsningsprocessen blir enorm och ger hästen gaskolik???
Det är då inte en risk som jag är villig att ta bara för att det ska bli några få kronor billigare (och jag är INTE rik). Det kan ju sluta i en MYCKET dyrare historia än vad mellanskillnaden blir mellan bakjäst och foderjäst....
NU fodrar jag INTE med bakjäst utan gav min häst på vet. rekommendation då hon hade tryckt i sig för mycket kraftfoder!