Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård igår var jag iväg med pållen till veterinär och fick behandla båda framknäna.. veterinären tyckte sig också vara ganska klar på att han...
Svar
6
· Visningar
1 339
Senast: ghost
·
M
Hästvård Började fundera igår om skillnaden av att ge spruta eller flytande. Man ger ju flytande i flera dar , vissa ger i flera månader. Och...
Svar
5
· Visningar
2 243
Senast: malört
·
S
Hästvård har haft hästen barfota i ett halvår nu. har använt boots för att spara på hovarna o för att hon ska slippa obehag av vassa stenar o...
Svar
19
· Visningar
2 910
Senast: sissu
·
K
Foder & Strö på hippocampus foderstatsprogram står det att det finns något som heter VETEtabilisk olja, har dom stavat fel eller finns det något som...
Svar
3
· Visningar
725
Foder & Strö Leste i en tråd at man ikke skulle gi både havre och korn samtidigt pga. nedbrytning av stivelse- nåt sånt. *Fattar ingen, nån som vil...
Svar
10
· Visningar
1 372
Senast: Uddatyp
·
Hästvård Är det NÅGON här inne som någonsin varit med om en häst som har okontollerade kramper i alla 4 benen? Det är rätt bråttom för vet. har...
Svar
10
· Visningar
1 203
Senast: gylle
·
Hästvård Skulle vilja ha lite extra input från någon som är kunnig inom området för bakterieodling. :-) Det finns säkert någon här som är det...
Svar
12
· Visningar
1 650
Senast: Jegra
·
C
Foder & Strö Har läst ibland att vissa har skrivit att deras hästar inte tål vetekli. då undrar jag lite hur det har visat sig. :bump:
Svar
5
· Visningar
950
Senast: fragansia
·
Foder & Strö Jag undrar vilket hästen mår bäst av att äta. Hel havre eller kraft grov. Hon har föl vid sidan. Hon får annat också bara nyfiken...
Svar
3
· Visningar
1 450
Senast: Coffeaclub
·
K
Foder & Strö vad är detta för något??? står med på hippocampus foderstatprogram..
Svar
7
· Visningar
838
Senast: knasenknas
·
Hästvård Har sett lite trådar där folk "varnat" för kvarka och varför ska jag vara sämre ;) . Varför håller folk tyst om smittor? Jag får...
Svar
18
· Visningar
1 865
Foder & Strö Har ett 2-årigt islandssto,o undrar hur mkt hösilage jag ska ge henne??Har henne annars på lösdrift i flock och där har dom fri...
Svar
2
· Visningar
631
K
Foder & Strö om man säger att alla kvoterna stämmer och är bra, är foderstaten bra då? jag har en kvot på 7,8 (MJ, Smrb) går den bra?
Svar
8
· Visningar
829
Senast: Magdalena
·
K
Foder & Strö hur många dl olja är 0,3 kg olja?
Svar
4
· Visningar
651
Senast: knasenknas
·
Foder & Strö Hur mycket kraftfoder kan man ge hästen som mest vid varje giva?
Svar
1
· Visningar
644
Senast: solaris
·
Foder & Strö Min hest går på Eggersmann ôrt müsli og den skal jo väre bra for nervöse häster men ikke... Hva bruker dere og hva funker??
Svar
1
· Visningar
723
Senast: Lucy
·
L
Hästvård Panik! Har glömt bort att avmaska min häst. 11 år vallack som jag köpte vid nyår. Han hade fått Cydektin i december och skulle haft...
Svar
8
· Visningar
1 468
Senast: Magdalena
·
C
Foder & Strö hur mycket kan man ge hästar havre när dom står i hagen????
Svar
6
· Visningar
759
C
Foder & Strö för någon vecka sedan läste jag här på bukefalos att hästar kan få gallor på kotsenskidan båda bak av betfor!! jag tänkte att det kan ju...
Svar
6
· Visningar
998
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Jag undrar om någon kanske kan hjälpa mig.... Häromdagen när jag skulle rida upptäckte jag att min häst var konstig i bakdelen...
Svar
9
· Visningar
7 674
Senast: lakrits
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama