Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Z
Hästvård Min häst fick en sårskada förra måndagen, vet. var ut å kikade men ingen antibiotika gavs. Jag fick order om att hålla rent såret och...
Svar
3
· Visningar
822
Senast: Antiqua
·
K
Hästvård Hej Pratade med en i mitt stall ang. hästpasset och hon sa att man måste fylla i alla vacsenationer under hästens liv. För det första...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: kbr
·
Hästvård Jag håller på med ett arbete i skolan om ett par olika hovsjukdomar, och undrar om någon av er har någon erfarenheter av bärrandsröta...
Svar
3
· Visningar
1 525
P
Hästvård Min Shettis hovar har blivit smuliga och spröda. Har fått fodertran men vet inte riktigt om man ska pensla under hela hoven eller bara...
Svar
8
· Visningar
1 511
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Nån som vet hur lång hållbarhet det är på Krafft Lusern Hackad strå ? En oöppnad bal alltså.
Svar
6
· Visningar
2 084
Senast: Mojje
·
Hästvård Mitt varmblod har haft en gammal hälta pga en tidigare ledvrickning. Är det någon här som kan berätta vad detta innebär och hur jag ska...
Svar
2
· Visningar
1 233
Senast: Koppen
·
P
Foder & Strö Kan man inte ge betfor till ponny som har haft fång ,men som är fri från det nu?
Svar
1
· Visningar
1 046
Senast: caspar
·
K
Foder & Strö Har hittills bara kört på småbalar av bra kvalité, men nappade på en annons om hö i storbal, och efter att ha hört meig för bland...
Svar
2
· Visningar
1 186
Senast: Matilda_o_Bonita
·
Foder & Strö Har fått reda på biverkningarna vid för hög selendos, men vad händer om hästen inte får tillräckligt med selen??
Svar
15
· Visningar
2 961
Senast: YorkWann
·
Hästvård Jag har nyss köpt ett femårigt varmblod som jag (och hovslagaren) tycker har lite mjuka strålar på bakfötterna. Kan det bero på att det...
Svar
2
· Visningar
1 141
Senast: Tölva
·
C
Foder & Strö Hej! Jag skulle vilja ge samma hösilage till mina 2 hästar som ska gå på lösdrift, 1 st ettårig nsv brukshäst och 1 st 20-årig...
Svar
4
· Visningar
1 274
Senast: cafu
·
K
Foder & Strö vill höra vilket ni tycker verkar bäst, det är så att jag har börjat ge groov och vad jga har försått så innehåller det ingen havre...
Svar
4
· Visningar
674
Senast: 95johsv
·
H
Foder & Strö Vet någon om Speedi-Beet finns att köpa i Sverige. Det är Betfor som bara behöver ligga i blöt i 10 minuter + det finns ingen molass i...
Svar
4
· Visningar
1 224
Senast: hästig
·
Hästvård Har inte hållt på med hästar på några år, och har nu fått äran att rida en kamrats superfina unghäst. Den har lite gallor och ett...
Svar
2
· Visningar
996
Senast: pastejja
·
A
Hästvård har haft en häst på foder nu i lite mer än en månad. hon har haft jäääääte bra kondition och när jag red vad jag tyckte var ett hårt...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: pastejja
·
A
Foder & Strö :confused: Har en fundering som jag vill bolla med er kunniga foderstats-beräknare.. :bow: Gäller kvoten Smrp/MJ. Hur högt...
Svar
6
· Visningar
958
Senast: Arracsbullen
·
Hästvård Hagkompisen har fått blodförgiftning och åkte in med djurambulans sent igårkväll, hon kunde inte ens stå på benen...! :cry: Nån som...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: Eleonora
·
Hästvård Har en gammal islänning på 20 år som jag funderar på att raka nu i år.... Just nu är det väldigt varmt ute, och han har redan...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: Boj
·
S
Hästvård Har en foderhäst, ett halvblod på 21 år. Under den senaste veckan har hon blödit näsblod tre gånger och även en gång tidigare. Någon...
Svar
3
· Visningar
727
Senast: smartcaze
·
E
Hästvård Imorrn ska hästen röntgas,e så rädd att hon kanske har kissing spines.Har hon det vet jag inte vad jag gör =(.Ge mig lite stöd,kommer...
Svar
9
· Visningar
1 090
Senast: et_flikkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama