Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Nu kommer en jätte korkad fråga :crazy: men jag måste få fråga eftersom jag aldrig hanterat balar förut. Hur bör man på bästa sätt...
Svar
3
· Visningar
832
Foder & Strö En lite dum fråga kanske men jag har en stor d-ponny som är ganska så fet. han brukar få ca 7 kg hö på vintern. om han skulle ha fri...
Svar
4
· Visningar
830
Senast: tezzie82
·
H
Foder & Strö Har knåpat ihop en foderstat på Hippocampus men den innehåller för lite selen? Vad finns det för mineralfoder som innehåller mkt...
2
Svar
20
· Visningar
13 698
Senast: YorkWann
·
Hästvård Min sjuåriga arabdam har fått några konstiga små, runda skorpor som sitter tätt, tätt på framsidan på kronleden på bägge fram. Första...
Svar
6
· Visningar
1 115
Senast: majola
·
Hästvård hur mycket kostar det för en islandshäst?
Svar
11
· Visningar
877
Senast: Tibra
·
Hästvård Nu är goda råd dyra för lillpojken äter stolparna frenetiskt och vi har också sett honom gnugga rumpan mot dom, och sambon är milt sagt...
Svar
2
· Visningar
951
E
Hästvård Hej! Jag är på väg till Apoteket för att köpa avmaskningsmedel till de fyra hästarna i stallet. Vi skall köpa med substansen...
Svar
2
· Visningar
898
Senast: Eeiram
·
K
Hästvård *vill veta alla möjliga symtomer på fotskabb? *hur ser det ut? *hur behandlar man det? *om en häst i stallet har det, har alla andra...
Svar
5
· Visningar
1 095
Senast: Olinda
·
K
Hästvård Finns det någon här som kan förklara lite vad som gäller om en häst har bronkit? Jag vet bara att det är en allergi mot damm men vad...
Svar
2
· Visningar
670
Senast: Corax
·
Foder & Strö I morgon tänkte jag skicka ett prov till Agrilab. Följesedel har jag skrivit ut, men vad skickar jag hösilaget i?
Svar
3
· Visningar
732
Hästvård :confused: Jag får inte tag på min vanliga hovis utan har nu blivit tipsad om en annan som kunde komma halvakut eftersom pålle har en...
Svar
15
· Visningar
1 247
Senast: Mysaan
·
I
Hästvård Varför får en häst gallor? Va skall du göra med en häst som har gallor? En i stallet säger att min häst har fått små gallor på...
Svar
5
· Visningar
965
Senast: Silly
·
L
Hästvård Man kan hitta tillskott, fetter, oljor etc för torra hovar som lätt spricker överallt. Men jag vill ha något som hjälper en häst med för...
Svar
2
· Visningar
1 029
Hästvård Jag har stött på något för mig helt nytt. Min häst ogillar starkt att svettas! Så fort hon börjar bli svettig så ställer hon in...
Svar
16
· Visningar
1 052
Senast: majola
·
Hästvård Problem med hästen - igen! Det kommer varje år vid samma tid, nu på hösten. Han går inte fram när man rider, blir stel och spänd i...
Svar
16
· Visningar
2 434
Foder & Strö Dom flesta som gör höanalys kollar väl höets näringsvärde,någon som även kollar hygien och är det bra att göra,dva säger det mycket om...
Svar
4
· Visningar
1 044
Senast: Snobben
·
Foder & Strö Vad beror det på om ensilaget är varmt? Ska man låta bli att utfodra med det även om det ser ut och luktar normalt?
Svar
7
· Visningar
1 383
Senast: paragon
·
R
Hästvård En familj som jag delat stall med ringde mig i halv panik i går, deras ponny har fått rasp och dom har behandlat efter vet. ordination...
2
Svar
21
· Visningar
1 856
Senast: Marna
·
Hästvård Vad menas med att en häs tex har en överbyggd bakdel osv? har aldrig riktigt förstått det...
2
Svar
22
· Visningar
3 619
Senast: Oxxx
·
Hästvård Hästen har då konstaterad (av hovslagare) kronisk fång. Han rådde mig att ringa veterinären och be att få fortsätta med...
Svar
7
· Visningar
1 991
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama