Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min lilla 1 åring fick ett sår för en dryg vecka sedan. Såret sitter ganska långt ner på benet och jag funderade på om det var efter en...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: 333
·
Foder & Strö Ni som har provat VSL, funkar det för er? Provade och tyckte att det blev lite skillnadmen inte mycket... Finns det ngt annat bra...
Svar
9
· Visningar
1 771
Senast: Snobben
·
  • Låst
Hästvård Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne Här börjar en ny tråd i ämnet barfota, verkning, kurser, eller vad det nu kan vara...
30 31 32
Svar
626
· Visningar
44 258
Senast: vdb
·
Hästvård Behöver lite tips och råd..Ska försöka bli så kortfattad det går.Har en 13 årig hbl val som jag haft sen i april.Han är VÄLDIGT dåligt...
Svar
13
· Visningar
1 581
Senast: ulle.j
·
Hästvård Åh gud.. Inte ofta jag ber till gud, men nu tror jag att jag ska bli religiös. Var ute till Wicken igår, och skulle köra lite lätt...
Svar
17
· Visningar
2 032
Senast: TooFatToFly
·
G
Hästvård Hjälp, upptäckte idag, efter ridpasset dessutom, en galla på höger framknä. Vad innebär det? Hur uppstår en sån? Hur länge kommer den...
Svar
6
· Visningar
4 611
Senast: Grimhild
·
Foder & Strö Hej! Har plockat nypon och ska utöka förrådet med rönnbär också. Men hur ska jag torka bären? Funkar det att bara låta dem ligga...
Svar
10
· Visningar
3 341
Senast: malumbub
·
Foder & Strö Vad innerhåller så ren energi som möjligt bortsett från olja och betfor?
Svar
4
· Visningar
763
Senast: pinky
·
N
Hästvård Bästa sättet att ta bort gallor på bakbenen? :confused: MVH Niinna å Tenita
Svar
1
· Visningar
802
Senast: Lejonelle
·
T
Foder & Strö Har fått höanalysen idag o tittar på värdena, tror att de är bra har jämfört med andras här på buke. Men hur räknar man ut foderstaten...
Svar
4
· Visningar
647
Senast: todde
·
E
Foder & Strö Hej! Jag har precis tagit in min häst efter betet. Hon är ganska rund om magen, varför jag måste banta ner henne. Jag vet att man...
Svar
2
· Visningar
859
Senast: Tölva
·
P
Foder & Strö Håller på å koka alger till min häst, men euuuu det luktar ju inte direkt gott. känns som man har värsta stinkbomben i lägenheten...
2
Svar
25
· Visningar
1 747
Senast: Tölva
·
M
Hästvård finns det någon som orkar ge mig lite pepp? Jag orkar snart inte peppa upp mig själv längre,det känns så himla hopplöst.... I slutet av...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 100
Senast: bapro
·
B
Foder & Strö Vad finns det för mineraltillskott förutom Kraffts sortiment? Var får man tag på det?
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Egonson
·
M
Hästvård Vad är skillnaden i vad veterinären kan göra vid ett klinikbesök respektive ett hembesök? Jag har en häst som inte känns 100 % när jag...
Svar
8
· Visningar
1 524
Senast: Camilla_H
·
L
Hästvård Hur ser PG beslag ut, med tågrepp och utan? Bild, tack? :bump: Sedan, vad är skillnaden rent teoretiskt mellan dem båda, PG med...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: Lord Owen
·
D
Foder & Strö Har räknat en foderstat till en häst och funnit att Ca/P-kvoten är lite hög (2,4) samt att inga b-vitaminer tillsätts med de fodermedlen...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: Bubbla
·
D
Hästvård På senaste tiden har jag märkt att hästen är mer eller mindre spänd i länden och alltid på vilodagarna. Brukar vara så här att när jag...
Svar
1
· Visningar
886
Senast: Sandra S
·
M
Hästvård Min häst har spindlar i pälsen! De "borrar" in sig i pälsen och när man trycker på den lilla bulan som blir kommer de jävlarna ut! De är...
Svar
3
· Visningar
1 226
Senast: Vimsan
·
N
Hästvård Finns det någon vetenskaplig/medecinsk förklaring till varför pålagringar uppkommer? Jag har lärt mig att det är en...
Svar
6
· Visningar
1 208
Senast: Bubbla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama