Sv: Re: Jag tror jag blir galen snart
majja22 skrev:
Så... summan av kardemumman - jag tar INTE bort min häst i första taget.Inte så länge hon inte lider.
Det tycker jag inte att du ska göra heller...
Min häst var halt vänster fram i ett år... Mjukdelskada, ligamentskada, hovbensreaktion... det mesta var bara gissningar kändes det som... Sprutades mååånga ggr i både hovled, karled, kota osv... däremellan behandlades hon också i en bakhas & bakknä...
Folk började fråga mig hur länge jag skulle hålla på med henne egentligen... Det var igångsättning- återbesök-.igångsättning- återbesök
Det enda jag sa vara att så länge hon har denna livsglädjen, (hon var ju inte så mkt halt heller) och så länge ingen veterinär kan säga "Detta är felet" & det går inte behandla så kommer jag att fortsätta... för jag tror visst att det går....
Hon blev friskförklarad 2 ggr i juni, men kändes fortfarande inte helt ren i traven, trots att vet sa att hon var ohalt... Då bytte jag hovslagare... och det visade sig att hovsprickan hon haft i ett halvår på samma hon hade hon haft en liten hovböld i som varken veterinär eller hovslagare hittat tidigare... När nya hovslagaren karvade ur & fixade hennes hovar så har hon blivit bättre för varje dag... Vi började hoppa igen i augusti... & för två veckor sedan tävlade vi & blev placerade i 120...
Tänk att jag då i våras nästan gett upp hoppet helt....
I detta fallet har nog hästen haft problem länge, både av en liten hovböld som inte ville läka ut samt av förmodligen en mjukdelsskade som spökade i höstas... men mycket är fortfarande gissningar känns det som...
Nu är det bara att hålla tummarna för att hon ska få fortsätta vara frisk min lilla älskling...