Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Foder & Strö Jag har fått ett stort lass hösilage levererat. När vi lastade av så upptäckte jag två saker som jag undrar över. Vissa balar tycks vara...
Svar
11
· Visningar
1 497
Senast: Mynta2
·
D
Foder & Strö Jag har räknat ut att min häst behöver 7,8 kg ts, detta skulle bli 11,5 kg med vårt ensilage (69%). Vårt ensilage är dessutom väldigt...
Svar
4
· Visningar
787
Senast: Doriz
·
Foder & Strö Funderar på att göra egenblandad musli och eftersom betfor ska blötläggas vill jag inte använda det. Melass används ju i många...
Svar
4
· Visningar
7 050
Senast: Smulan75
·
H
Hästvård Jag behöver veta vad som händer om hästen har fel på strålbenet? Snälla jag behöver hjälp, vet ngn något eller kanske till och med har...
Svar
11
· Visningar
17 690
Hästvård Har aldrig hört talas om det? Hästen är tjock och har haft lätt för att gå upp i vikt. På kliniken idag visade det sig att han var halt...
Svar
11
· Visningar
1 489
Senast: sissu
·
Hästvård Kan hästen få problem genom hovarna när det är väldigt lerigt ute? En körtränare nämnde att deras häst svullnar i benen när han har...
Svar
7
· Visningar
2 874
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Jag fick en analys på höensilage i mitt stall som köps in från en bra foderfirma. Men nu har jag lite funderingar ang analycen och om...
Svar
8
· Visningar
1 397
Senast: Smulan75
·
Hästvård träckprov togs på senvintern och visade återigen rejäl blodmask hos unghästen, men även bandmask hos unghästen. Valacken marginellt med...
Svar
11
· Visningar
1 398
Hästvård Jag har en häst som inte känns helt okej. Jobbar henne mycket i tömkörning eftersom hon är för liten för mig, shetlandsponny. På senaste...
Svar
2
· Visningar
666
Senast: _moa_
·
E
Foder & Strö Någon som redan nu kan skvallra om värdena?
2
Svar
28
· Visningar
2 387
C
Hästvård Vilka problem vi har med hovarna. Jag tror jag blir galen. Jag har läst här på forumet och pratat med veterinärer och hovslagare och jag...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: Cecely
·
Foder & Strö (och nej, jag har inte analys på höet... ) Pållen jag snart kommer att ta hem har fått fri tillgång på hösilage i hagen, nu har jag...
Svar
4
· Visningar
845
Foder & Strö Är inte hundra på att jag lägger detta rätt nu, men det har ju åtminståne med foder att göra. Idag steg jag intet ont anande in i...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: mazariin
·
E
Foder & Strö Hej! Min häst, som annars är ett riktigt matvrak, verkar inte gilla höet! :( Jag har köpt hem 1,5 ton tills vidare (får köpa mer...
Svar
8
· Visningar
1 184
Senast: arna
·
C
Foder & Strö Hur många här inne använder sig av Red Mills? Vilken av deras foder använder ni? Varför? "funkar" cool´n´cooked på era hästar...
Svar
1
· Visningar
641
Senast: Tiggertjejen
·
S
Hästvård Ja precis som det låter så har min vänninas häst fått knölar på ryggen och hon undrar ju vad det kan vara. Jag misstänkte att det kunde...
Svar
4
· Visningar
759
Senast: jezzie-
·
Foder & Strö Människor ska ju äta det för att få starkare naglar. Så det borde väl vara positivt för hovarna också? Någon som vet? Min kille har så...
Svar
17
· Visningar
1 834
Senast: jezzie-
·
A
Foder & Strö jag har tänkt gå ut och klippa lite gräs med våran gammaldagsa gräsklippare, en sån där som ser ut som en rulle ni vet som inte går på...
Svar
1
· Visningar
955
Senast: Iccic
·
Hästvård Vet ej var jag ska lägga detta, men eftersom jag inte är intresserad av ridnings-tips egentligen utan mest funderar runt bakgrunden rent...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Vimsan
·
Hästvård 10 dagars kur med 5 + 4 ml / dag. Vad kan det kosta? Ska hämta ut receptet ikväll och skulle vilja veta c:a vad det kostar. Tack på...
Svar
4
· Visningar
1 088
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Offentliga verksamheter
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur