Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Har letat febrilt efter trådar om det, har nämligen för mig att jag läst om det NÅGONSTANS men vet inte var... En av mina hästar har...
Svar
5
· Visningar
5 598
Senast: Sirocco1
·
E
Hästvård Fick en positiv reaktion,min häst hade släppt i höger sida (bakkärran) riktigt bra,men var spänd och gick med kortare steg i vänster...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: et_flikkan
·
L
Hästvård Idag när jag var i stallet uppstäckte jag att mitt sto, som har haft mugg ibland under sommaren, av för grovt bete, har nu fått en...
Svar
4
· Visningar
838
Senast: littL flower
·
K
Foder & Strö vad händer om fodrstaten innhåller för mycket protein???
2
Svar
24
· Visningar
1 867
Senast: Magdalena
·
A
Foder & Strö jag har fått en foderstat uträknad och har bara en fråga, man mäter väll betforen när den är torr?
Svar
2
· Visningar
592
M
Foder & Strö Vad kostar det ungefär, de olika sorterna? Är det mycket dyrare än fibergi? Hur många kg är säckarna på?
Svar
3
· Visningar
599
Hästvård Hejsan! Var går er nedre gräns på stalltemperaturen (alltså under natten) när ni börjar täcka hästen inomhus?! Vissa gånger är det...
Svar
19
· Visningar
2 895
Senast: Jacky
·
Hästvård Hade tandläkare på besök i stallet. Pållen fick Domosedan som lugnande inför behandlingen. När allt var klart stapplade vi bort till...
Svar
16
· Visningar
3 355
Senast: Salandge
·
J
Hästvård Hej, Ett depp tråd kanske men jag är så ledsen och vill nog skriva av mig och höra era efarenheter om det här. Vi åkte till...
Svar
3
· Visningar
1 214
Senast: Jacky
·
W
Hästvård Hur påverkar det hästen om den ständigt skos med korta tår? Överrullningen blir ju lättare, men hur påverkar det i långa loppet...
Svar
6
· Visningar
5 459
Senast: Camilla_H
·
Foder & Strö Vi fick hem så himla tråkig halm häromdagen. Alldeles smulig, kort och trådig, bara ramlade ur småboss. Dessutom grå.. :mad: Till...
Svar
3
· Visningar
707
Senast: Cinnamie
·
S
Hästvård Jag har (nästan) alltid stått på spån, men nu i samband med nya regler och så med gödselhanteringen så har det varit så gott som...
Svar
7
· Visningar
1 521
Senast: heland68
·
K
Foder & Strö "pengar" äter din häst per dag? alltså hur mycket kostar din häst per dag i foder?
Svar
13
· Visningar
1 083
Senast: Bull Dozers Am. Bulldogs
·
T
Hästvård Vi misstänker att en häst i stallet kan ha ont nånstans pga av hans urdåliga humör vid ridning. Så vi tänkte kolla upp honom, vem gör...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: Trampe
·
M
Hästvård Ena hästen har har precis fått av sig sina skor och har sedan stått i två veckor med bara 1 promenad á 1h per dag som motion, igår när...
Svar
2
· Visningar
976
Senast: malinwiklund
·
Foder & Strö Hittar ingenstans prisuppgift på det. Någon som kan ge ett snabbt svar på vad en sådan säck kostar? :bow:
Svar
3
· Visningar
638
T
Foder & Strö Man har ju sett vissa hästar stå och slicka på jord och sand ibland.. Har dessa hästar brist på något och i så fall vadå?
Svar
2
· Visningar
737
Senast: Trotting_horse
·
Hästvård Hejsan! Jag undar lite om om ni har gett era hästar glucosamin? - Märkte du någon skillnad? - Vilket var hästens problem? - Vad var...
Svar
4
· Visningar
915
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Hittade stygfluge ägg på mina hästar och vill nu veta hur deras livscykel fungerar. Hur lång tid mellan att äggen läggs kläcks dom och...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 658
Senast: Inte_Ung
·
T
Hästvård Skulle ni avmaska vid konstaterat 150 epg för stora/lilla blodmasken? Eller är det så lite så att man kan avvakta?
Svar
6
· Visningar
734
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama