för mycket protein

Sv: för mycket protein

Jag tror knappast du behöver oroa dig för det. I det stall min häst står så kissade alla fyra hästarna när man kom med maten. Detta hände förra året då det garanterat bara var min häst som fick ett proteinöverskott.

Tack, då kan jag andas ut... :D
Hur mkt sojaprotein vågar man i regel ge (säg att man har ett hö med väldigt låga proteinvärden) innan magen tar stryk?

Ge lusern istället då, så får hästeh sitt protein på ett naturligt sätt och du slipper oroa dig....

Jo, det blir nog så i fortsättningen om de behöver extra protein :D
Det är bara det att nu har jag en hel säck sojaprotein att ge upp först... :crazy:
MVH

Liknande trådar

Foder & Strö Jag upplever min häst lite öm i huden, pälssättning på gång gissar jag? Det är ju bara protein som det finns bevis för ökat behov av men...
Svar
2
· Visningar
297
Senast: Ninnurur
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 315
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
435
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama