Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har en shettis som är väldigt tjock nu efter betet. Har beslutat att nu är det slut med betet och hon ska alltså få gå i en fåll. Är jag...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: NyGren_
·
Foder & Strö I en analysrapport på ett kraftfoder står värdena i %.. Hur omvandlar man det så det går at räkna "normalt" med det? snabba svar...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: Iccic
·
Foder & Strö Jag har genom alla år kört med vanlig hederlig havre. Nu fick jag erbjudande att köpa billig syrad havre. Men iom att jag aldrig hört...
Svar
3
· Visningar
2 306
Senast: Cats
·
T
Foder & Strö Är det fel att byta ut ett mål med hö mot halm. har en väldigt lättfödd häst, och får hon så mycket grovfoder som hon behöver i enbart...
Svar
5
· Visningar
952
Senast: Iccic
·
B
Foder & Strö har hört någonstans (minns inte var) att en häst som inte 'tål' betfor kan reagera på det genom att få gallor... vad säger ni om det...
Svar
4
· Visningar
782
Hästvård Vi stalla in i helgen och närker på morgonen att benen på mina två hästar är svullna, inte mycket, o lite varma. Vad kan det bero på...
Svar
10
· Visningar
1 300
Senast: Lutta
·
W
Hästvård Tycker det är så tradigt att min B ponny hingst får gå ensam i hagen. Förra sommaren gick han med min C ponny valack på betet och det...
Svar
1
· Visningar
728
Senast: nala
·
M
Foder & Strö vilken är bäst? har hört att när hästen äter hel havre så stannar nästan inget kvar i kroppen utan den skiter ut det mesta. Havrekross...
Svar
8
· Visningar
6 272
Senast: åke
·
Foder & Strö Jag undrar om det är farligt att ge hästar ensilage från förra året (2004)? De är obrutna fyrkantsbalar med hel plast som stått...
Svar
7
· Visningar
876
Senast: gejsa
·
Hästvård Hur många hagar har ni? Hur stora hagar har ni? Hur många hästar går i varje hage? Räcker betena sommartid, har ni väldigt geggiga...
Svar
5
· Visningar
1 173
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Jag är fodervärd åt en vbl travare som inte alls får gå skodd, av den enkla anledningen att det är "onaturligt" för hästar att ha skor...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 313
Senast: Fjunet
·
Q
Foder & Strö Hej! Är det någon som har koll på hur lång hållbarheten är för Kraffts Lusern hackad strå? Jag har haft min säck öppnad sen i slutet...
Svar
1
· Visningar
1 344
Senast: Bull Dozers Am. Bulldogs
·
A
Foder & Strö vart hittar man billiga nästan gratis fodertunnor? jag tänker på typ företag som inte behöver dom längre, vad kan det finnas för sånna...
Svar
12
· Visningar
7 257
Senast: mirjada
·
E
Hästvård Jag hittade puls i tre ben på min häst idag.Har hört att det e ett tecken på inflamation elr e jag knäpp? :confused:
Svar
8
· Visningar
1 593
Senast: Equine
·
K
Foder & Strö Okej. Har två hästar, en bamse och en pytteliten, men det är med den stora jag har haft problem. HÄST 1: Mamma ardenner, pappa 25%...
Svar
10
· Visningar
945
Senast: Krabban
·
F
Hästvård Var på Djursjukhuset igår och fick stränga order om att hästen inte får springa. Den ska ha boxvilla nu några dagar sen ut i...
2
Svar
26
· Visningar
2 257
P
Hästvård Har givit min häst första och andra sprutan nu med fem veckors mellanrum. Nu säger vet att jag gott kan vänta 11 månader tills nästa...
Svar
6
· Visningar
913
Hästvård Ok, storyn i korta drag! Treåring (som hanterats periodvis sen 1,5 års ålder med promenader, tömkörning, lite löshoppning, sutten på...
Svar
15
· Visningar
1 353
Senast: skrållan
·
D
Hästvård Pålla har ett ca 1,5 - 2 cm djupt sår rakt in i kastanjen på höger bak, det hade blödit lite, rann klar vätska igår och hade varat under...
Svar
3
· Visningar
2 142
Senast: daysi
·
A
Foder & Strö ja, kan man det eller? om nej, varför i så fall inte?
Svar
6
· Visningar
876
Senast: CeciliaHeikne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama