Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Om man ska banta en överviktig häst...Vad är bäst med tanke på hästen hälsa? Att minska på proteinintaget och öka energin, eller att...
Svar
16
· Visningar
2 013
Senast: MALINox
·
Hästvård japs... jag min polla har en mjölktand kvar... kan dom ha det? hon är sju. är det normalt? när tappar dom dom? det är den sista på...
Svar
4
· Visningar
926
Hästvård Jag har nu avancerade, långtgående planer på att helgipsa Kele och ställa henne mitt i en madrasserad box. Då ska det väl banne mig bli...
Svar
10
· Visningar
1 260
T
Foder & Strö Vad säger jordbruksverkets regler om vad som är minimum hömängd att ge sin häst vid bantning? Hästen väger 500-600 kg. (inte min)
Svar
6
· Visningar
789
Senast: BeastieBabe
·
P
Foder & Strö Ska börja ge betfor till min häst igen. Hur mkt är det lagom att ge per dag? Om hon får havre oxå? Tänkte ge 2 ggr om dan. Alltså...
Svar
1
· Visningar
623
Foder & Strö Ska börja ge ett av varmbloden korn för att få upp lite mer hull på henne. Läste foderstatslära för många herrans år sedan och kommer...
Svar
8
· Visningar
1 422
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Ter sig belastningsfång och "magfång" på samma sätt? Finns det någon skillnad i symptomen? Får hästen samma problem (hovbenssänkning...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Pisan
·
E
Hästvård Min tävlingsvalack har ju nästan gått ett helt år och bara haft det bra i hagen. Började så smått sätta igång honom för ett par veckor...
Svar
1
· Visningar
849
Senast: Antiqua
·
T
Hästvård ... i min situation? Har en pålle som just nu känns kanon i ridningen (bortsett att hästen ömmar på vasst grus p.g.a barfotagång, får...
Svar
4
· Visningar
806
Senast: Ämelie
·
Hästvård Jag tror märren har fått fång igen. (hon hade en liiiten känning med gamla ägaren, märktes inte utan hovslagaren såg det) Hovlagaren...
Svar
5
· Visningar
812
N
Foder & Strö Jag har i dag 3 hästar varav två har jag haft i en vecka. Jag skulle vilja ha lite råd om foder. Häst nr 1 är en nordsvensk lite...
Svar
5
· Visningar
813
Senast: panthera
·
Foder & Strö Kan man öka mängden soja till ett digivande sto? Stoet i fråga väger 400 kg, alltså är normal maxgiva 0,4 kg om jag har förstått det...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: HelenaHandberg
·
H
Foder & Strö Nu på hösten (och även våren) rekommenderas det ju att ge hästarna extra B-vitamin när de fäller/pälssättning. Hur vet man när de har...
2
Svar
20
· Visningar
2 557
Senast: Binsan
·
L
Hästvård Har ni stallat in för året eller har ni fortfarande hästarna ute..ni som inte har dom på lösdrift alltså. Vi har våra ute än, men...
2
Svar
26
· Visningar
1 531
Senast: mirage
·
H
Hästvård Jag har varit så försiktig med min ponny och haft henne i en liten hage som är helt nedbetad. Liten hage på ca 40 m2. Hon har fått hö i...
Svar
7
· Visningar
1 339
Senast: Tina i England
·
E
Foder & Strö Har en lantbrukare i närheten som vartefter han får in beställningar på småbalar med hösilage packar om storbalar till 40-kilosbalar...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: true_blue
·
H
Foder & Strö men det intressant att jämföra lite. Risken finns ju att dom vill stoppa i mitt lille krutpaket en jäkla massa kraftfoder. Så, är det...
Svar
5
· Visningar
800
Senast: lundsbo
·
K
Hästvård Min häst har gått på bete och när jag fick hem henne i förra veckan så har manen blivit så tunn och stripig :cry: Hon har annars...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Katjana
·
L
Hästvård Jag tror att min fölunge har fått en hovbensspricka... Han haltar kraftigt och stödjer bara på tån. Vet har varit hemma och kunde inte...
Svar
2
· Visningar
839
Hästvård min häst har torvbädd (eller ja det ska vara bädd) men den dammar mycket och sätter sig inte som den ska. alla de andra hästarna har...
Svar
2
· Visningar
635

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka