Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö vilken sort mineraler använder ni? tycker det känns så meninglöst att ge kraffts mineraler typ "sanden" mina pållar äter inte upp det...
Svar
9
· Visningar
911
Senast: vippan
·
C
Hästvård Jag rider en häst som har problem med ryggen och jag vet inte hur jag skall kunna förebygga det. Har prövat att stärka ryggen genom...
Svar
14
· Visningar
1 619
Senast: Boj
·
Svar
109
· Visningar
11 295
Senast: TantEster
·
Foder & Strö om man ska börja ge sina hästar fri tillgång till hö, hur länge har det tagit för era hästar att stabilisera sig och inte äta o äta o...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: Antiqua
·
Hästvård Hej! Igår tog jag in min häst från hagen. Hon var lite slö men jag tänkte inget vidare på det. Jag såg inget nämnvärt. 2 h efter att...
Svar
4
· Visningar
1 139
Senast: cerrox
·
V
Hästvård Hejsan! Tack vare alla dessa flygfän som härjar på sommrarna så kliar min stackars häst av sig all sin man och svans. Jag smörjer o...
Svar
11
· Visningar
1 485
Senast: missen
·
Hästvård Jag behöver lite råd. Jag har börjat rida damen varannan dag 11/2 timme. Skritt i skog och mark. Något trav. Har nog gjort detta en 12...
Svar
6
· Visningar
863
·
M
Foder & Strö För havre, korn och pellets? (vanlig hippo-basic). Samt spån och halm? Ensilagebalar? Skriv gärna om du bor i stor eller liten stad...
Svar
7
· Visningar
886
·
R
  • Låst
Hästvård Sv: Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne Svar till Mirage i "gamla" tråden.. Det finns ett foto av en hov från...
40 41 42
Svar
835
· Visningar
65 838
Senast: hovis
·
J
Foder & Strö Den här gången vill jag veta hur mkt betfor och havre kan kosta, i ca pris. Det är nämligen så att jag ska skaffa foderhäst o försöker...
Svar
5
· Visningar
881
Senast: Julle
·
Hästvård Gärna en fin bild oxå! Är på frågvist humör idag. :smirk:
Svar
10
· Visningar
1 584
Senast: ghost
·
C
Foder & Strö Någon som utfodrar sin häst med detta? Är tydligen ett naturpreparat med vitamin-mineral mix i pelletsform som är jättebra för hästen...
Svar
4
· Visningar
892
Senast: knasenknas
·
K
Foder & Strö Flyttade min häst till ett nytt stall för två veckor sedan. Hon har såklart lagt på sig mycket under sommaren (gått på bete plus att...
Svar
5
· Visningar
1 210
Senast: Iccic
·
O
Hästvård Har hört att betfor är slembildande och inte ska ges till hästar med hosta. Vet ni om det ligger något i detta? Finns det några bra...
Svar
5
· Visningar
1 020
Senast: Mithra
·
W
Hästvård Får krupp snart :( Hästen går rent i vänster varv och på raksträcka i alla gångarter men haltar höger fram i höger varv i trav men inte...
Svar
14
· Visningar
1 352
Senast: bapro
·
Foder & Strö tänkte fodra med havre och betfor, vill ha tips om ex hippo eller krafft som kan kompliteras med havre och då slippa ge rena mineraler...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Bellson_
·
T
Hästvård Nu har det börjat igen, hela sommaren har mitt gamla halvblodssto varit jättebra i magen, men nu är det igång igen. Kämpade hela...
Svar
9
· Visningar
1 224
Senast: Tokmaja
·
H
Foder & Strö Vad kostar linfrö på granngården?
Svar
3
· Visningar
1 650
Senast: Nickerie
·
J
Foder & Strö Är det någon som vet hur mkt Korn kostar ungefär? :confused:
Svar
4
· Visningar
675
Senast: JennyE
·
Hästvård I fredags var jag in på klinik med en av hästarna. Han har tidigare haft ehrlichia ('03)men blev helt bra och har tävlat hela våren med...
Svar
17
· Visningar
1 594
Senast: Clintan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama