S
summer san
Sv: "Hästtandläkare"
Då får jag be om ursäkt för att jag formulerade mig otydligt.
Då får jag be om ursäkt för att jag formulerade mig otydligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu hänger jag inte riktigt med, all skit inom "kåren" eller i mitt exempel?Samma person som står för all skit?
Normalt sett ska det inte BLI några sår när man raspar, inte om man tar det försiktigt i alla fall, men såren som ofta finns där innan pga vassa tänder läker på någon vecka om de får vara ifred (beroende på hur allvarliga de är naturligtvis) munnen är ganska förlåtande och läker fort. Efter ett vargtandsingrepp brukar man säga allt ifrån 3-7 dagar utan bett i munnen beroende på vem man frågar, jag tycker hellre vänta några dagar för länge än att rida innan det är läkt. Hänger en tand lös så att man med "handkraft" kan plocka ut den så räknas det INTE som operativt ingrepp och får göras av vem som, men det är sällan de hänger så löst...95johsv skrev:Hur lång tid tar det för sår i munnen efter raspning och utdragande av vargtänder läker? Hur mycket skiljer det om vargtanden redan är lös eller om man verkligen måste dra ut den? *Nyfiken*
Oj, jag kan med lätthet räkna upp väldigt många! Personligen använder jag mig enbart av erkänt duktiga veterinärer till mina djur. Beroende på specialitet och beroende på vad som ska utföras kontaktar jag olika veterinärer från gång till gång. Min gamling fick akupunktur av en, när det gällde dräktighet anlitade jag en annan, nu när det "bara" är vaccinationer har jag en tredje som är billigast. Träffade för övrigt en mkt duktig veterinär så sent som igår som tittade på min katt som fått en ögoninflammation. Bra hand med katten och mycket trevlig, kan jag varmt rekommendera.HannaZ skrev:Hur mång erkänt duktiga veterinärer finns det i sverige?
HannaZ skrev:Lånar knapp.
Hur mång erkänt duktiga veterinärer finns det i sverige? Tycker bara att det är TL och nån kvinnlig lärljunge till honom som nämns (och TL är ju inte veterinär).
HannaZ skrev:Lånar knapp.
Hur mång erkänt duktiga veterinärer finns det i sverige? Tycker bara att det är TL och nån kvinnlig lärljunge till honom som nämns (och TL är ju inte veterinär).