Sv: "Hästtandläkare"
Jag känner till en kille som åker runt och fixar tänderna på hästar, han sederar även med preparat som en veterinär ger honom "under bordet".
Först när jag hörde talas om honom visste jag bara att han skulle vara bra och då flera i det stallet skulle ta ut honom för kontroll av sina hästar bokade även jag in mina, men när jag fick veta att han även erbjöd en av hästägarna att på plats dra ut vargtänderna på hennes häst med sedering, avbokade jag mina tider direkt.
Hade det varit mig han erbjöd dylik behandling av min häst hade jag anmält honom direkt!
Ägaren pratade med mig om det här och när jag berättade om att det var olagligt så bokade hon istället in sig på klinik och fick det fixat.
Jag antar att Peter vet vem jag menar och säkert många fler om jag skulle nämna namnet. :smirk: Min veterinär visste vem både "tandläkaren" och veterinären är då de även har hållit seminarier om hästens tänder.
Själv skulle jag aldrig släppa lös någon som gått kurs några veckor och sett 100 munnar börja rota runt i min egen mun. Lika lite skulle jag tillåta att en person utan medicinsk utbildning försökte ge mig lugnande eller bedövning, så varför skulle jag utsätta min egen häst för något sånt?
Den engelska utbildningen på 1.5 år tycker jag låter mycket intressantare.