Göra egen tvål

dressyrtjejen

Trådstartare
Om man ska göra egen tvål av tvålmassa men saknar tillräckligt många silikonformar (detta ska vara en gruppaktivitet): vad kan man använda istället?

Sådana här. Jag råkar veta att det finns minst en person som har mååååånga sådana sparade för att kanske någon gång göra flytljus eller tvål. 😇😅
1000000930.webp

Sådana här. Jag råkar veta att det finns minst en person som har mååååånga sådana sparade för att kanske någon gång göra flytljus eller tvål. 😇😅 Visa bifogad fil 156784
Inte om tvålen görs från början med olja och natriumhydroxid för då är det rejält basiskt och lär fräta sönder metall och skapa en tråkig tvål.
Är det bara tvålmassa som ska gjutas är det nog inga problem dock.

Liknande trådar

Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
576
Senast: Stinaelin
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 499
Senast: EZMK
·
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
3
· Visningar
208
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 692
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar