Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min "alternativare" berättade att min ena ponnytravare hade problem med äggstockarna, när hon undersöktes för några veckor sedan. Hon...
Svar
2
· Visningar
1 971
Senast: ameo
·
B
Hästvård Hmm...min pålle har haft grova ätstörningar som nästan är helt borta nu men detta resulterarade i att han har ätit på allt och hela...
Svar
5
· Visningar
1 348
Senast: Butterfly
·
S
Foder & Strö Upptäckte idag att det har varit en del småhål på de balar med hösilage som bl a min häst ska utfodras med till vintern. Stallägaren har... 2
Svar
20
· Visningar
5 381
Senast: Sesselja
·
Foder & Strö Har ju tidigare frågat om blötlagt foder här till min häst som nyligen fått hosta. Har just pratat med veterinären som säger att det...
Svar
8
· Visningar
5 421
Senast: alpha
·
M
Foder & Strö Är det någon som har tips på hur man smidigast kan göra en analys på rudbalar när det redan är packat??? Vår bonde står inte för någomn...
Svar
4
· Visningar
2 235
Senast: Mumlan
·
B
Hästvård Hej! Jag har med ljus o lykta sökt min vet både idag o nu på morgonen för att jag vill att hon ska komma ut till min häst pga misstänkt...
Svar
5
· Visningar
1 590
Senast: **BORTTAGEN**
·
F
Foder & Strö Vilket foder (färdigfoder) använder ni, vad tycker ni om det och vad kostar det per kilo ungefär? Och - var köper ni det?!
Svar
1
· Visningar
1 367
·
K
Hästvård Hur gör ni som har era hästar ute på natten fortfarande, har ni börjat att lägga på täcke på natten? När tänker ni ta in hästarna? (ni... 2
Svar
22
· Visningar
3 770
Senast: Korven
·
A
Hästvård Jag har hört talas om ett tyskt system som ska kunna avhjälpa eksem, men jag vet inte namnet på det...Hoppas att någon vet vilket jag...
Svar
15
· Visningar
2 743
Senast: Korven
·
W
Hästvård 1. Vad använder man en gasbinda till :D 2. Vad använder man en steril kompress till :) 3. Vad ska finnas med i en sjuklåda :confused:
Svar
1
· Visningar
1 871
Senast: Wobbler
·
T
Hästvård Mitt lilla lamm har börjat bete sig märkligt vid ridning och det som jag först trodde kanske var tonårsfasoner och test av matte verkar...
Svar
13
· Visningar
2 542
Senast: tretjak
·
F
Foder & Strö Hur börjar ni ge hö efter betet? Ökar lite per dag, eller allt direkt? Hur mycket näring kan man gissa att det finns i det gräs som...
Svar
6
· Visningar
2 290
Senast: strumpan
·
D
Foder & Strö ..om man som jag har tänk fodra mina hästar med fibergi bas (som jag tycker är ett mycket bra foder)...behöver man då ge några "extra"...
Svar
5
· Visningar
2 137
Senast: Daun
·
A
Hästvård Min pålle har förmodligen vrickat sig och är jättehalt. Har varit på klinik och röntgat + haft ute vet = troligtvis rejäl...
Svar
5
· Visningar
21 960
·
Hästvård Pållen har som jag skrivit i ett tidigare inlägg fått lymfangit på ena bakbenet. Har gett antibiotika nu i 5 dagar (ska ge sista dosen...
Svar
13
· Visningar
2 700
Senast: Gabriol
·
L
Foder & Strö Vad är det för slags salt man ska ge som tillskott till en tävlingshäst? Vilken mängd? Var kan man köpa det?
Svar
7
· Visningar
1 475
Senast: Lindi
·
M
Hästvård Jag har hört talas om något som kallas överben, men har ingen aning om vad det är. Kan någon berätta vad överben är, och hur hästen får...
Svar
3
· Visningar
2 757
Senast: mystar
·
A
Foder & Strö Har koll på att det finns en maxgiva på soja, har för mig att det är ca 100g per 100 kg häst... Men. Är det per dag eller per...
Svar
2
· Visningar
1 385
Senast: ang
·
E
Foder & Strö analysen kom, men ajaj så otrevlig den var. ts: 87% (nackdelar med detta?) per kg foder smbrp: 32 mj: 8,7 ca: 3,7 p: 1,4 vi har två...
Svar
3
· Visningar
1 777
Senast: Lydia
·
Hästvård När börjar ni stalla in era pållar? Min stallkompis vill att vi gör det redan men aldrig i livet, tycker gott att dom kan gå ute ett tag... 2
Svar
38
· Visningar
3 885
Senast: amkm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Födda -21