Ang. hans symtom på Ekförgiftningen. Kan tillägga att jag faktiskt ställer mig själv

till om den inte funnits med lite till och från utan att visa sig så kraftigt som den gjorde sist då han gick i den hagen med det lilla lilla trädet under tre år från och till. Men det handlar om flera olika åkommor som han har.
Han var vid tillfället även nedsatt i andra åkommor också.
Han blev KRAFTIGT uppsvullen i spottkötlarna, slemmade så det gurglade om honom, han blev slö ömsom "uppåt", hans kropp svullnade upp, och bitvis med stora knutor, han blev personlighetsförändrad till att bli lömsk, han slutade äta under ngr. dagar. Efter någon månad så förtvinade hans muskler kring manken. Sedan var allt som det brukar!
Han har vad jag kan se inte haft något som liknar korsförlamning om inte det kan ligga mer eller mindre konstant i kroppen. Däremot påvisade han fångbenägenhet förra sommaren.
Vet. har sina konstiga svar på alla hans symtom. Det har varit spatt, och det har varit flugorna som bitit hål på honom och han är ju en tung ras m.m, efter det gav jag upp och vill helst inte se dom mer.
Nu hade de något att gå på då de med egna ögon fick se hans svullnad och ömhet. Så det ansågs befogat.
Hans symtom är samma som förra året så här dags och under tidigare år. Under detta år som gått hade jag dock fått honom i stort sett symtomfri, men nu är vi där igen fast nästan värre.
Just nu så är han även dålig med feber, rinnande näsa som kommer och går och stel och trött till och från.
Det har pendlat mellan 39.2 - 37.8 sedan i Torsdag. Allt jag får till svar är att vi får prata om provsvaret vid ett annat tillfälle och febern beror på vacc. han fick i Torsdags. Tempa och ring i morgon igen är svaret jag fått i tre dagars tid. Har inte ens fått pratat med en och samma någon dag.
Nu i kväll när jag kollade upp honom så haltade han även på sitt svaga bakben, undrar om det är en bonus av vacc.

Förövrigt glad och pigg idag.
Detta var bara en kort historia om honom.
Men som sagt jag är så j-a trött på veterinärer som inte bryr sig och jag har märk att "bäste dräng sköter sig själv" stämmer väldigt väl.
Jag vill ta Elichiaprov på honom, hur jag nu skall lyckas få till det. (De förvägrade en annan hästägare detta en hel sommar, sedan blev hästen utdömd).
Sedan vill jag ta muskleprov på honom, vad mer kan jag begära??
Det känns så otroligt jobbigt eftersom hans symtom är så diffusa och vets. hjärnor är väldigt enkelspåriga, så det känns som jag jobbar i motvid och att det inte ger ett skit att ha dom inblandade samtidigt som jag kommit länge i förbättring på egen hand.
MVH/