Har ett problem..

Sv: Har ett problem..

Smurfmodesty skrev:
Hoppas hon nöjer sig med det då.
Annars rekommenderar jag fri tillgång till hö ute.
Min stackars grabb har stått i en liten sjukhage nu i snart 5 veckor och är riktigt lugn i hagen. Men han har fri tillgång till hösilage. Hade han inte haft det misstänker jag att han hade stuckit för länge sen.
Men som tur är så har han en grym respekt för eltråd så han vågar inte ens kliva över en tråd som är 10 cm hög :D

Hoppas det går bra för er iallafall!

Det hjälper inte så om det står en stor höball i hagen måste hon springa några varv först

Det senaste halvåret har min häst stått i en ca 12-14 kvm stor hage med eltrådar och han har inte trasslat in sig en gång eller är mer rädd för eltråden än han varit innan. 2003 stod han ca 6 v i denna hage utan problem och där han även gått andra hästar utan att de trasslat in sig. Där jag hade honom inackorderad innan fanns en liknande hage fast lite större och vad jag vet så har aldrig någon trasslat in sig i eltråden där fast den var flitigt besökt då det fanns många hästar i stallet. Det enda som hände var att min hoppa ut för där kunde han ta lite sats. :smirk: Vi har även en liten sjukhage på ca 9 kvm (om den är så stor) och den har trästaket. Den har använts till en häst som absolut inte fick röra sig. Kan tillägga att vi använder vita elrep.

Clintan skrev:
Det senaste halvåret har min häst stått i en ca 12-14 kvm stor hage med eltrådar och han har inte trasslat in sig en gång eller är mer rädd för eltråden än han varit innan. 2003 stod han ca 6 v i denna hage utan problem och där han även gått andra hästar utan att de trasslat in sig. Där jag hade honom inackorderad innan fanns en liknande hage fast lite större och vad jag vet så har aldrig någon trasslat in sig i eltråden där fast den var flitigt besökt då det fanns många hästar i stallet. Det enda som hände var att min hoppa ut för där kunde han ta lite sats. :smirk: Vi har även en liten sjukhage på ca 9 kvm (om den är så stor) och den har trästaket. Den har använts till en häst som absolut inte fick röra sig. Kan tillägga att vi använder vita elrep.

Jag har provat vitelrep, bretelrep och trä m.m....

Min skulle gå i en 3 gånger 3 hage.
Men det får nog bli boxvilla ska ringa och höra med Vet imorgon ifl..

Här är jag :banana:

Kan skriva en lite om hur det går.

Vi var inne på Djursjukhuset den 17 Maj och gjorde vid en låsning.
Fick order om att rida igång och komma tillbaka i Augusti.
Missy gick klockrent hela sommaren vi började hoppa och träna Dressyr allt gick bra.
Sedan var det då dags för återbesöket den 8 Augusti.
Fys tyckte hästen var finare än någonsin även Vet tyckte det.
Vi tog även bort en Vargtand under detta besöket.
Vi skulle igentligen gjort tävlingsdebut den 18 September.
Men så tyckte jag hon kändes lite stel och tog ditt en Kiopraktiker som gjorde vid nacken men som också hitta en låsning i ryggen samt en ömhet i HB knä.
Under behandligen av ryggen stog hästen och hoppade upp och ner med bakbenen så ont gjorde det:(
Så nu är vi igång igen.
Nu har hon vilat tre dagar och idag skrittade jag henne en litn tur.
Till helgen ska hon longeras för att se om någon hälta kommer fram.

Trodde du hade försvunnit!kul att "se" dej igen! :bump:

Så hon har varit så bra i sommar!!Det e ju alltid positivt ju!!:)..men nu e ni tillbax igen ja..Trist..men jag beundrar dej som kämpar på!Skönt att du känner av henne så väl att du känner direkt när hon känns stel..det gör att ni kan behandla henne innan det går för långt ju....bra på det viset!!
stackare...Håller tummarna o sänder lite positiv energi!Kram/josse o Pagge ( numera körhäst)

Juzzzen skrev:
Trodde du hade försvunnit!kul att "se" dej igen! :bump:

Så hon har varit så bra i sommar!!Det e ju alltid positivt ju!!:)..men nu e ni tillbax igen ja..Trist..men jag beundrar dej som kämpar på!Skönt att du känner av henne så väl att du känner direkt när hon känns stel..det gör att ni kan behandla henne innan det går för långt ju....bra på det viset!!
stackare...Håller tummarna o sänder lite positiv energi!Kram/josse o Pagge ( numera körhäst)

Mig blir man inte av med så lätt;)

Jag ska kolla hältan i he´lgen och eventuellt boka tid till kliniken på måndag.

Hur går det med din pålle?

Kramar/Madde

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
478
Senast: Grazing
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
936
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej på er. Den 30 april behandlades min häst för hålvägg på klinik A. Det öppna såret i hovväggen lämnades öppet och hästen skoddes med...
Svar
7
· Visningar
1 565
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 693
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar