Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö om man säger att hästen behöver 400 smrb...och i foderstaten får hästen 560 smrb är detta för mycket?? fattar ni vad jag menar?
Svar
8
· Visningar
836
Senast: Magdalena
·
I
Foder & Strö Jag har hört flera gånger att folk vill ha sina svårfödda hästar på en hög kvot mellan protein och energi i foderstaten, och undrar hur...
Svar
3
· Visningar
1 255
Senast: sissu
·
A
Foder & Strö jag har haft problem med mitt sto , eller rättare sagt hennes hovar. Dom spricker nertill och är i allmänhet torra. Jag ger henne biotin...
Svar
11
· Visningar
1 028
Senast: mirjada
·
Foder & Strö Vad anser ni om Bio Vimin som tillskott? Bra eller dåligt? Och framför allt varför.
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: mirjada
·
M
Hästvård Hur har det gått med konvalecensen av 'årets fånghästar'? Vi var ju en hel del som satt här i somras och förundrades över både det ena...
2
Svar
22
· Visningar
2 111
Senast: KungTulle
·
H
Foder & Strö har fått höanalysvärden från stallet. smrp=16g/kg foder, mJ= 7 är detta hur dåligt som helst?? :confused:
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Veronika
·
S
Foder & Strö Brukar man ge det? Har läst här och var att många ger det. Min häst har väldigt lös mage till och från. Blev bättre när han gick av...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: milly
·
Hästvård Min häst vilar nu då han är behandlad i två leder. Han äter som han ska och har inte feber men han har "feber" ögon och är inte alls så...
Svar
9
· Visningar
950
Senast: Lilla
·
M
Hästvård Finns det något bra medel som man kan köpa å ha ner i mannen som gör så att andra hästar låter den vara? Helst ingenting som kommer att...
2
Svar
22
· Visningar
1 618
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö Glukosamin till människor,tex Atrox innehåller ju mycket mer glukosamin än vad dom vanligaste fodertillskotten gör,borde inte det...
Svar
2
· Visningar
1 458
Senast: Snobben
·
Hästvård .. är det att hästar dör nedsövda under operation? Någon som varit med om detta? Hur fungerade det isåfall med försäkringsbolaget? Noa
Svar
2
· Visningar
899
Foder & Strö Ska skicka mitt hösilage på analys o funderar på till vilket företag jag ska skicka. Använde Hjortens Lab förra året men jag har för mig...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: Veronika
·
S
Foder & Strö Läste i tidningen att kvinnor som äter mycket soja får ett starkare skelett. Kvinnor har ofta problem med benskörhet och det är väl...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: Stopek
·
Hästvård Min pålle har sedan jag köpte henne haft lite gallor på ena bakbenet ovanför kotan. Hon fick i våras ett föl och under dräktighetstiden...
Svar
2
· Visningar
678
B
Hästvård Hej ! vad står era hästar på för något när dom är inne ? :p :)
2
Svar
36
· Visningar
2 018
Senast: Alive__
·
Hästvård Hade vet ute i tisdags för att herman va (är) så stel i bak, går med korta korta stela steg :crazy: :( vet undersökte och satte...
Svar
10
· Visningar
1 173
Senast: mysko
·
S
Hästvård :cry: Har letat och letat, Ni skulle se hur det ser ut här nu..... Iaf så hittar jag inte nordisen vaccinationskort. Vad gör man nu...
Svar
2
· Visningar
1 122
Senast: Sliver
·
Hästvård Jag funderar på att tova av ull paddar som man sätter under lindorna när man lindar benen. Blir de blöta så så håller de ändå...
Svar
4
· Visningar
711
Senast: Görel
·
V
Foder & Strö Jag har gett min vbl valack på 10 år detta att äta nu ett tag. Förutom 1 kg hö. Jag höjde till 10 kg under förra veckan. Han har haft...
Svar
16
· Visningar
1 079
Senast: vovicockokanon
·
Hästvård Mitt nordis sto blev barfota efter jul. Hon blev öm eftersom det va stenhårt ute. Sedan blev det bättre och hon ömmade inget alls. Men...
Svar
4
· Visningar
575

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka