Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Min häst har konstiga "bullar/celluliter"(ser det ut som) på rump/lår muskulaturen har haft en kiropraktor ute men hon kunde inte svara...
Svar
7
· Visningar
1 784
Senast: Equine
·
V
Foder & Strö är det nån på buke som provat detta? :banana:
Svar
4
· Visningar
1 697
Senast: Magdalena
·
L
Foder & Strö Hejsan! Har planer på att ge min häst färdigfoder istället för att blanda själv. Vad finns det för olika färdigfoder och vad tror...
Svar
8
· Visningar
740
Senast: Blixtra
·
Foder & Strö Jag var på en föreläsning för en vecka sen om hästens utfodring. Jag fick höra en sak som var lite överraskande för mig. Det hade...
Svar
12
· Visningar
1 285
Senast: BJÖRKIS
·
Foder & Strö På min analys av mitt HH så finns det ett värde som heter kg/foder och ett som heter kg/torrsubstans. Vilket är det som jag ska använda...
Svar
9
· Visningar
1 051
Senast: Jfrelin
·
H
Hästvård Har någon liknande erfarenheter av mysko hältor och muskelsmärtor. Min pålle stod på bete två veckor drygt och har sedan dess varit...
Svar
2
· Visningar
984
F
Hästvård Användarnamns lån! Varje dag när jag har ridit min häst så strechar jag henne. Dessutom tar jag på kylande liniment på benen efter...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: jezzie-
·
S
Hästvård Tog in hästen i fredagskväll, hon hoppade på tre ben och var rejält svullen i vänster bak. hade på kylande. Lördag morgon fortfarande...
Svar
4
· Visningar
819
Senast: jezzie-
·
Hästvård "Nyförvärvet" har väldigt långa hovar av visserligen mycket bra kvalité, men de är som sagt för långa. Hovis kunde inte ta så mycket på...
Svar
11
· Visningar
4 622
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Är lite undrande över min märr. Hon kastade ju föl i 9:onde månaden i mars, fick blodförgiftning och så, men klarade sig och kom hem...
Svar
1
· Visningar
2 044
Hästvård Gör ni det? Fick era hästar några reaktioner på vaccinet? Ni som inte gör det, varför gör ni inte det? Fördelar, nackdelar? Detta är...
2
Svar
32
· Visningar
1 957
Senast: Elektron
·
G
Hästvård Jag har gått och förälskat mig i en häst jag vill köpa, problemet är bara att han blev sparkad på överkäken som 1åring. Han fick en...
Svar
4
· Visningar
788
Foder & Strö Utan havre och med så lite socker som möjligt. Han behöver mer protein och tänkte försöka att lösa det så mycket som möjligt med luserns...
Svar
17
· Visningar
1 404
Senast: 95johsv
·
H
Hästvård Mitt sto (6 år) blev akut sjuk med väldigt hög feber (41 grader) i går em. Det enda jag märkt innan detta är hon varit lite slöare i 2-3...
2
Svar
25
· Visningar
2 430
Senast: Vimsan
·
B
Hästvård min ponny brukar få bogskav på vintern .. jag funderar på att köpa ett sånt där skavskydd som man trär över halsen , men jag vet inte om...
Svar
6
· Visningar
778
Senast: kozlowski
·
Foder & Strö Tänkte fodra med Krafft nya groov och lucernhack. Men insåg igår när jag såg min lilla pålle slänga sig över sin D &H build-up att han...
Svar
10
· Visningar
1 323
Senast: Smulan75
·
Foder & Strö Kan man bara göra mineralanalys eller måste man även göra "det andra". Har nämligen bara fått med grundanalysen utan mineralerna...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: pinky
·
Hästvård Nån som har en aning om hur många ml/100kg häst som behövs? Har tappat bort lappen jag fick där det stog... :crazy:
Svar
3
· Visningar
670
Senast: Boj
·
E
Hästvård Min kompis berättade för mig att henne sköthäst hade trampat av sig skon ute i hagen och sedan trampat på den igen.Skon är sne och vissa...
Svar
3
· Visningar
866
Senast: biven
·
M
Hästvård Ok, jag vet att det redan finns en massa klipptrådar men jag tar den enkla vägen och skriver en egen.... ****** Stallägaren har kommit...
Svar
3
· Visningar
707
Senast: Mount Never Rest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama