Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

U
Hästvård va gör man när de regnar mycke men endå är varmt? ja har lite problem med de för vet inte när man sk sätta på täcket. sätter man på de...
Svar
11
· Visningar
1 019
Senast: Gullan86
·
Hästvård idag när jag skulle besiktiga "min" (snart) islandshäst på 4år så tog vi ut han ur stallet. plötsligt haltade han som aldri förr(aldri...
Svar
8
· Visningar
885
·
Hästvård Ja Vad Tycker Ni? Alla FÅr Ha Sin Åsikt Men Helst FrÅn IslandshÄst MÄnniskor Med. /anna
2
Svar
22
· Visningar
1 773
·
Hästvård Ja jisses :eek: Strax efter tio var det bara 7 grader ute ! Jag älskar när det är vinter och när det börjar gå ditåt, men himmel vad...
2
Svar
33
· Visningar
1 811
Senast: taccotad
·
D
Hästvård Misstänkte att min häst hade det då han börjat tugga konstigt (tappar hälften och när han ätit klart så rullar han med tungan och då...
Svar
11
· Visningar
2 258
Senast: sasucatu
·
J
Hästvård Skulle gärna få lite feedback, blir inte klok på min tjej just nu. Det började med juverinflammation för ca 4 veckor sedan. Juvret...
Svar
1
· Visningar
1 095
Senast: Jossan
·
Hästvård Min häst har fått jättedjupa sidstålfåror på ena fram. De är jättesmala också, ser ut som om någon skurit snitt med en kniv :confused: ...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: stalldräng
·
J
Hästvård Sår i hoven...hur länge ta det att läka ut?? Lång men svara gärna! Hejsan, Hoppas någon av er kan svara på det här :) Min dotters...
Svar
4
· Visningar
1 549
Senast: Jacky
·
G
Hästvård samma dag i skritt som hästen får spruta ..lite osäker om han ska vila eller inte...hur gör ni?Gärna snabbt svar då han får den...
Svar
3
· Visningar
1 098
Senast: Sanette
·
Foder & Strö Har fått loppfön av en bekant, närmare bestämt 1 kg. Detta tyckte hon skulle räcka till bägge två, nåja allt är frid och fröjd med det...
Svar
4
· Visningar
1 166
Senast: Barsebäcks Z'Ore
·
Foder & Strö Vill höra orsakerna till att man väljer att fodra med Musli. Det består ju av samma ingredienser som man själv kan blanda till...
Svar
15
· Visningar
3 974
Senast: Barsebäcks Z'Ore
·
L
Foder & Strö Nu är det så att min häst fullkomligt vräker i sig hösilage. Och när jag ligger och funderar om kvällarna börjar jag undra om det kan...
Svar
11
· Visningar
1 038
Senast: mackan
·
P
Foder & Strö Vårt hösilage har högt proteinvärde och lågt energiinnehåll, c a 70 smrp och 5,5 MJ per kg foder. Tidigare har hästen fått hösilage...
Svar
15
· Visningar
2 916
Senast: Bubbla
·
K
Foder & Strö en tjej i stallet har byt krafftfoder till sin häst..det är bara de att hon byta rakt av, från det ena fodret till det andra...ska jag...
Svar
16
· Visningar
865
Senast: vbm
·
K
Hästvård Vad har ni för spån i era boxar? Är det någon som har pappersspån? Hade aldrig hört talas om det men stallet jag var och tittade på för...
Svar
2
· Visningar
959
Senast: Krulltottan
·
L
Hästvård Dom senaste 2 veckorna så tycker jag mig se en antydan till frambenshälta på min häst. Har väldigt svårt att lokalisera om det är på...
Svar
7
· Visningar
1 638
Senast: neferra
·
B
Hästvård då maskarna fortare blir resistenta än vad nya avmaskningspreparat tas fram, vill ju forskare att man alltid ska ta träckprov innan...
Svar
9
· Visningar
943
E
Hästvård Idag när jag tog ut min häst ur hagen så såg jag att våran sommarbets häst Hensson halta,RIKTIGT ordentligt.Tar in min häst och tar med...
Svar
2
· Visningar
641
Senast: et_flikkan
·
Å
Hästvård Har haft vårt ponnysto installat i 5 nätter nu. Sedan dess är båda bakbenen ganska så svullna. Kalla dagar går svullnaden ner men soliga...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: Magnum
·
M
Foder & Strö behöver lite råd! mitt hö:9,1Energi,55Protein han får nu 1kgHavre,3dlBetfor. varmblod,1,67hög,riden 4d/vecka,svårfödd! kan jag...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama