Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Vad är bäst att ge vid kraftigt foderbyte? Har hört att äppelcidervinäger skall vara bra. Finns det något annat? Någon som vet var...
Svar
3
· Visningar
891
Senast: _Jensan_
·
U
Foder & Strö Vad är bäst att ge hästen, hel eller krossad havre? Eller spelar det ingen roll? :confused:
Svar
2
· Visningar
672
Senast: Mynta2
·
Hästvård Har fått reda på att min c-ponny väger 100kg för mycket :o Han väger 461kg och är korsning mellan connemara och NF, ca 140 cm hög. Bör...
Svar
10
· Visningar
1 412
Senast: BeastieBabe
·
U
Hästvård Lite fundersam över min hästs bakkotor, hästen är 5 år gammal och har varit hos mig i ungefär 4 veckor. Saken är den att hon redan...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: Fantasi
·
T
Hästvård När börjar ni täcka era hästar, detta året eller efter nästa sommar? Eller senare?
3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 873
Senast: Tiggertjejen
·
Hästvård Råkade ut för något riktigt otäckt idag, hade veterinären ute till en ponny som skulle behandlas med finadyne för fångsymptom. Direkt...
Svar
7
· Visningar
1 453
Senast: Binsan
·
K
Hästvård Jag har missat att betala försäkringen pga av diverse slarv och glömska och nu är hästen halt. Vi har bokat kliniktid men jag vet inte...
2
Svar
21
· Visningar
1 900
Senast: Katana
·
B
Hästvård Hejsan! Är det någon som kan förklara för mig hur man gör en permanentbädd? Jag har en nordis som går ute dygnet runt, året om. Han...
Svar
6
· Visningar
877
Senast: bie
·
Hästvård Jösses vilken vändning! Här kommer "historian" om Hamletts mystiska hälta. Måndag för två veckor sen: Tar in från hagen, H är stel...
Svar
4
· Visningar
826
Senast: armada
·
C
Hästvård Har precis fått vetat av min veterinär att jag borde byta strö till min häst då hon har börjat få sprickor lättare med åldern. Vilket...
Svar
5
· Visningar
637
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Min häst har haft enorma problem med tänderna och får det åter om han inte får rätt saker, dvs han ska släppas på bete så tidigt som...
Svar
1
· Visningar
656
Hästvård När min hovis verkade min valack & kortade in tårna på han rejält för att underlätta överullningen efter kotledsinflammationen samt...
Svar
5
· Visningar
1 871
Senast: Spirit
·
C
Foder & Strö hur mycket ska man ge ungefär? Hörde att någon sa ca 30ml till 20 liter vatten. MVH Ullis
Svar
6
· Visningar
1 491
Senast: Pälskling
·
Hästvård Nu när pållen står på boxvila har jag haft torv och halm i boxen. Har förut tänkt att permanentbädd, det är inget för mig. Men när jag...
Svar
3
· Visningar
812
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Jag har en vän som har två hästar. En ponny och en stor häst, den stora rider h*n en del. Den är verkligen skran som ett spjälstaket och...
Svar
8
· Visningar
1 016
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Hur mycket betfor kan jag börja ge nu efter betet.. kan jag ge samma mängd som innan eller bör jag introducera långsamt!? Samma med...
Svar
1
· Visningar
579
Senast: Cinnamie
·
L
Hästvård Hur ser man egentligen vilket ben hästen är halt på? Min häst är halt och fram till igår trodde jag att det var vänster fram. Det fanns...
Svar
4
· Visningar
2 879
Senast: LivJ
·
Z
Hästvård Hej. Jag har en varmblods pojk på 18 år, som verkar vara väldigt känslig för sten. Vid för mycket sten markerar han, speciellt i...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: Zippi
·
Foder & Strö Skulle det vara okej? Elelr är det för mycket? Det är väl ingen maxgiva på det?
Svar
7
· Visningar
993
Senast: milly
·
Foder & Strö En "vanlig" häst skall ha en kvot runt 6. Men hur är det med digivande ston? Skall de ligga högre eller är det samma kvot? Mvh Tora
Svar
6
· Visningar
962
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama