Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad tycker ni??? Stallägaren ska i år köpa Hösilage med mycket lucern i. De har tagit hem 8 ton som de räknar med ska räcka över hela...
2
Svar
20
· Visningar
1 576
Senast: mmmyrran
·
M
Foder & Strö Jag har hört att man inte ska ge betfor till en eksemhäst. Vad anser ni om det? Min häst får ca 4 dl betfor tillsammans med krafft...
Svar
15
· Visningar
1 298
Senast: Maxmax
·
U
Hästvård är de för tidigt att lägga på stalltäcke på nätterna nu? hästen har ju päls o så men de är ju ändå ganska kallt på natten nu? dessutom...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Fille
·
P
Hästvård I dag när jag undersökte min hästs mun fick jag se en lustig belägning runt hingstbetarna fram. På den ena sdian lite mer och på den...
Svar
5
· Visningar
696
Senast: Prisse97
·
T
Hästvård Tömkörde min pålle en runda i skogen igår för första gången (kul!) men när jag gick bakom honom så, så såg jag att han stryker sig bak...
Svar
13
· Visningar
1 900
Senast: Midnightwalker
·
S
Foder & Strö Hjälp! nu är det dags igen! Min förbaskade (rent ut sagt) häst har börjat fnysa åt hösilaget. Jag MÅSTE få i honom runt 140MJ per...
Svar
2
· Visningar
1 757
Senast: Sax!
·
Foder & Strö Ligger de packade som ensilagebalarna??? Och i så fall är det som med ensilagebalarna att de liksom blir dåliga efter ett tag???
Svar
19
· Visningar
3 823
Senast: HaRLeKIn
·
M
Foder & Strö Är det någon som kan förklara för mig vad fröhalm är? Har nämnligen blivit erbjuden att köpa det!
Svar
3
· Visningar
4 427
Hästvård Hej! Min pållas bästa kompis har sen vi flyttade in och även innan haft väldigt dålig mage. Ägaren har försökt med alla möjliga olika...
Svar
6
· Visningar
1 400
Senast: misan
·
J
Hästvård Hej, Jag har en islandshäst hingst på 1 år och 2 månader. Min veterinär har sagt att han är väldigt liten för sin ålder och har sagt...
Svar
19
· Visningar
2 532
Senast: keilir
·
B
Foder & Strö min hö bonde kommer snart hem med mitt hö & jag vill helst ta hem allt hö av samma skörd så att det räcker till alla hästarna över hela...
2
Svar
24
· Visningar
1 708
Senast: Mynta2
·
F
Hästvård Nu vet jag inte om jag hamnat rätt men jag hoppas det. Jag har en häst med ringkota. Han är 7 år och har gått på ridskola i 2 år. han...
Svar
1
· Visningar
879
Senast: favoritponny
·
Hästvård Min häst blev för ca en vecka sen behandlad i ett bakknä. Efterbehandlingen lyder "Vila i hage, med 20 minuters skritt promenader, om...
Svar
8
· Visningar
871
Senast: Mitrolle
·
A
Foder & Strö Analyserar alla här ert hö eller finns det de som bara tittar på hur hästen ser ut och fodrar efter det istället för att analysera höet...
2
Svar
25
· Visningar
3 021
Senast: Fredag
·
B
Hästvård Enligt en bekant till mej så har en i hennes stall ett halvblod med veka bakkotor. Pga det så får hon inte hoppa med hästen, utan rider...
Svar
15
· Visningar
6 470
Senast: e_s_t_e_t
·
A
Foder & Strö Hej. jag behöver hjälp om hur mycket jag ska ge min häst i hö. det är så här att han stod ute hela förra vintern o vi gav honom o de...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Pia
·
Foder & Strö Hej! Står inför ett problem. Min häst har haft fång, men är nu frisk och tillbaka i arbete. Han har bara ätit hö och det lilla gräs som...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: Geisli
·
M
Foder & Strö Hejsan! Undrar när man kan ge chevinal plus i foderstaten. Kan man ge det även om hästen går på exempel vis; Krafft grund. Eller är det...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: cumilur
·
F
Foder & Strö Nu är det så att jag kanske tar mina två hästar och flyttar till England i ett år från och med sommaren 2006. Använder just nu...
Svar
8
· Visningar
1 117
Senast: fälttävlansnörd
·
G
Foder & Strö Vi har våra hästar ute än så länge i en väldigt bra och gräsrik hage. Men jag är orolig för vad som kan hända om det smäller till och...
Svar
5
· Visningar
1 397
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama