Kalendrar!

Dorinda

Trådstartare
Vad ska era barn få för kalendrar i år? Jag vägrar Nissedörr som kräver engagemang. Men vill ha lite extra december mys.

3,5åring som inte gillar varken godis eller choklad. Har haft pixi böcker och Astrid Lindgren tidigare år.
16-åring, sjukt svårt!
6 månaders, majskrokar i prassligt papper…. Antar att jag måste göra något själv iaf.

Maken och jag kan dela på en lakritskalender

Hade 3,5 åringen ätit choklad hade det nog blivit någon billig från Ica till alla 🙃

Vi har en hemmagjord paketkalender, samma som jag och mina syskon hade när jag var små så tradition deluxe. Det kräver absolut engagemang men jag har hellre än sån än att köper en färdig med en massa småplastpryttlar som bara blir liggande och som man inte ens vet om det är något barnen vill ha.

Vi blandar med att det ibland är ett gemensamt paket, ibland varsitt paket och ibland lappar med saker vi ska göra tex "idag ska vi baka pepparkakor" eller "idag kommer mormor på adventsfika". De äldsta barnen samlar bägge på pokemonkort så det blir en del sådana, även pysselsaker. Bra med sånt som funkar att dela upp på flera paket. Yngsta kommer få småbilar och pixiböcker i sina paket. Finns en låda på vinden från syskonen att plocka ifrån :p

Vi har en hemmagjord paketkalender, samma som jag och mina syskon hade när jag var små så tradition deluxe. Det kräver absolut engagemang men jag har hellre än sån än att köper en färdig med en massa småplastpryttlar som bara blir liggande och som man inte ens vet om det är något barnen vill ha.

Vi blandar med att det ibland är ett gemensamt paket, ibland varsitt paket och ibland lappar med saker vi ska göra tex "idag ska vi baka pepparkakor" eller "idag kommer mormor på adventsfika". De äldsta barnen samlar bägge på pokemonkort så det blir en del sådana, även pysselsaker. Bra med sånt som funkar att dela upp på flera paket. Yngsta kommer få småbilar och pixiböcker i sina paket. Finns en låda på vinden från syskonen att plocka ifrån :p
Samma här så dags att sätta igång 🙈
Brukar dock varva med godis/choklad, det gör det hela lite lättare. Bra tips om aktiviteter, det ska jag nog också lägga till!

Min grabb gillar att pärla och iaf förra året fanns "pärlkit" på Rusta, en liten platta, beskrivning och pärlor till det motivet. Det var uppskattat!

Kommer göra egna kalendrar till barnen.

Varvar med godis, små pringlesrör på fredagar, lite halvtråkiga "bra å ha" som mössor, tshirt och vantar, med någon rolig pryl de vill ha. Badkarsgrejer som badbomber, bubblor och sånt har också varit uppskattat.

De kommer inte få julklappar från oss föräldrar i år, satsar på bättre kalendrar istället.

Vad ska era barn få för kalendrar i år? Jag vägrar Nissedörr som kräver engagemang. Men vill ha lite extra december mys.

3,5åring som inte gillar varken godis eller choklad. Har haft pixi böcker och Astrid Lindgren tidigare år.
16-åring, sjukt svårt!
6 månaders, majskrokar i prassligt papper…. Antar att jag måste göra något själv iaf.

Hade 3,5 åringen ätit choklad hade det nog blivit någon billig från Ica till alla 🙃

Min dotter har samma kalender som jag hade när jag var liten. När hon var liten fick hon 24 små paket i den men nu som tonåring blir det färre paket pga att det generellt sett blir fler saker. Jag har köpt tre saker hittills... Men jag får ge mig ut och köpa fler snart. Har inte bestämt mig för hur många paket det blir än. Beror vad sakerna kostar och hur lätt/svårt det är att hitta.

Vi kommer köra på pixi i år! Tycker den är bra, böcker kan man inte få för många av och det blir en mysig morgonstund med en (lagom kort 😅) bok innan förskolan!

Sjuåringen får en kalender från kanalgratis, alldeles för dyr, men får inga julklappar. Tvååringarna får ingen kalender :)

Tidigare år har de fått gemensam pixibok-kalender, förra året hade vi nissedörr men långt ifrån bus varje dag.
I år får de varsin legokalender av sin morbror.
Ev kommer nissen och säger hej med, vi får se.

16-åring, sjukt svårt!

Köpte lika till alla tre, chokladkalender från Lindt. Känns lite lyxigare men ändå inte lika dyrt som många amdra kalendrar som finns nu.

16-åring, sjukt svårt!

Ingen alls. Det räcker gott med julklappar på julafton. :)

Tidigare år har de fått gemensam pixibok-kalender, förra året hade vi nissedörr men långt ifrån bus varje dag.
I år får de varsin legokalender av sin morbror.
Ev kommer nissen och säger hej med, vi får se.

Vi introducerade nissedörren julen när yngsta barnet var nyfödd. Han föddes 5 veckor för tidigt mitt i värsta RS-vintern när de rekommenderade att ha syskon hemma från förskolan. Dottern var hemma 3 månader och Nissen passade bra för att det skulle hända lite extra om dagarna. Det var mysigt, men nu blir vi ju inte vi av med honom 😜

Men vi har verkligen inte bus varje dag och ambitionsnivån är inte jättehög. Förra december åkte Nisse på en veckas solsemester till Kanarieöarna :angel: Men han skickade iaf vykort :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka