Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hästen jag ska köpa har nu besiktats och den enda anmärkningen var små mjuka gallor i kotsenskidorna båda bak. Hon hade inga reaktioner...
Svar
6
· Visningar
1 245
Senast: asmodeus
·
I
Hästvård Fick igår räkning från mitt senaste vet besök. Blev smått förbryllad hur de har tagit betalt för att ge kortison och tuppkam. Preparatet...
Svar
19
· Visningar
1 473
Senast: lil-sis
·
M
Hästvård Hjälp min häst har blivit utdömd pga artros i bak knäna! Jag skulle göra allt för att han ska få fortsätta leva men det är mina...
2
Svar
30
· Visningar
4 810
Senast: Ma.F
·
Foder & Strö Hur mycket/många äpplen kan en häst äta /dag utan att man behöver oroa sig, och om de får i sig för mycket vad kan då hända? Har...
Svar
7
· Visningar
1 135
Senast: Becca85
·
Hästvård Vad kan det bero på när hästen från ena dagen till den andra blir så halt att den knappt vill stödja på benet - och ingen puls, värme...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
12 803
Senast: Colombia_Girl
·
F
Foder & Strö Vad använder man i Sverige för strö till boxarna? Vi har linströ, Analin och jag har aldrig varit med om bättre men dom leverantörer jag...
Svar
13
· Visningar
1 628
Senast: miaia
·
H
Hästvård Finns det något man kan köpa på apoteket istället för att ta ut vetrinären och plegga? En i stallet pratade om något på apoteket, inte...
2
Svar
35
· Visningar
3 028
Senast: Clintan
·
Foder & Strö för er som fått era analyser på hö/hösilage? Bättre över lag än förra året? Och hur ser fördelningen ut över landet, bättre/sämre i...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Balderum
·
M
Hästvård Det är så att mitt vbl sto har blivit halt på vänster fram. Hon har de senaste dagarna markerat på vf när jag longerat henne i vänster...
Svar
7
· Visningar
1 155
Senast: Ylva86
·
H
Hästvård Får ett akut samtal från sverige när jag är i spanien. Dräktiga tre årsstoet ligger antagligen med tarmvred på betet. Gamla chefen...
Svar
11
· Visningar
2 559
Senast: Colombia_Girl
·
Foder & Strö När går ni över att ge hästen full grovfoder och kraftfoder giva? Jag har fortfarande mycket gräs kvar i min hage. Funderar på när...
Svar
5
· Visningar
1 418
Senast: Ardnas
·
N
Hästvård Mitt 12-åriga halvblod har åter blivit halt... Han var det en gång förra sommaren, i juni månad i år och nu igen. Det konstiga är att...
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: Nekko
·
W
Foder & Strö Vad har ni för erfarenhet av det? Fick det rekommenderat till min 6 åring pga att han har sköra hovar då det ska vara bra för typ hovar...
Svar
11
· Visningar
2 210
Senast: Binsan
·
C
Foder & Strö Vilken tycker ni är den bästa proteinkällan då protein saknas i foderstaten och varför? :bump:
Svar
6
· Visningar
1 611
Senast: stop
·
S
Hästvård har tempat min häst lite vid olika tillfällen för att få fram hennes normaltemp o den har legat på 37,0, 37,2, 37,5 o 37,8. oftast på...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: Sliver
·
Hästvård ...men nu när jag har haft min 5-åriga häst i snart 2 månader så börjar jag bli mer och mer medveten om hans svaga och starka sidor...
Svar
7
· Visningar
976
S
Hästvård när man läser om alla skador som uppstår, alla smittsamma virus, giftiga växter eller annat hsten stoppar i sej, allt, blir man helt...
Svar
17
· Visningar
1 101
Senast: Fille
·
T
Hästvård Ska lämna in höanalys nu i dagarna tänkte jag. Vi har i år storbalar, ca 100 kg, och har hittills i år pga av utrymmesskäl endast någon...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: Trampe
·
Foder & Strö Jag fick idag provsvar från 3 olika partier med ängshö från i fjol. Alla ängarna är gamla och alla är ogödslade. Döm min förvåning om...
Svar
5
· Visningar
1 994
Senast: Fredag
·
K
Foder & Strö Finns det någon som vet hur asp träd ser ut?, jag har försökt letat på internet överallt . Asp ska vara jätte bra så att hästarna har...
Svar
4
· Visningar
5 765
Senast: kratta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna