Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

U
Foder & Strö Har en shettis på naturbetesmarker, den har nu hamnat i onåd hos min make eftersom den gnager av barken på stora fina ekar och bokträd...
Svar
4
· Visningar
791
M
Hästvård Usch, nu känner jag mej lite deprimerad. Vetrinären var här idag och konstaterade kotledsinflammation på pållen. Minst sex veckors vila...
Svar
14
· Visningar
1 399
Senast: Monkas
·
S
Hästvård Hittade min islandsvalack halt på höger bak i hagen idag. Det finns inga sår och jag kan inte se några svullnader. Har tryckt och...
Svar
3
· Visningar
632
Senast: Sveipur
·
Hästvård Halloj! Stod idag och skodde en häst. Hästens ägare hade för dagen med sig sitt franska herrbesök...(!?) Denne fransos som själv...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: vdb
·
W
Hästvård För ca 2 veckor sen var min häst på kliniken pga tappsko och vi skodde honom där på plats och sen visade han hälta höger fram i trav...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: wingil
·
C
Foder & Strö En kort fråga bara, räknas lusern som kraftfoder, eller är det grovfoder. Vad jag förstår så är det ett slags gräs eller.... :confused:
Svar
3
· Visningar
924
Senast: Ciazon
·
Hästvård Någon som ger det till sin häst eller har gett? Vad tyckte ni om det?Hjälpte det? Och kan man ge det i spruta i munnen om hästarna...
2
Svar
21
· Visningar
5 296
Senast: Spirit
·
A
Foder & Strö ... efter att ha läst diverse trådar genom åren så har jag funderat. Vissa "sanningar" har belägg medan andra verkar vara något högst...
Svar
1
· Visningar
566
Senast: Xara
·
T
Hästvård Vill klipa hästen nu i vinter och har lite fundringar, tycker det är rätt så fult med de där spår och täckesklippningarna, så jag...
Svar
10
· Visningar
1 159
Senast: ang
·
B
Hästvård Hej för snart ett år sedan gick min häst omkull i hagen, och slog upp två små sår på framsidan av benen, nere vid kotan. I...
Svar
8
· Visningar
1 085
E
Hästvård Jag blir såå velig!! Ja det är en bagatell, men för mig blir alla små bagateller till stora problem.. :smirk: Det är egentligen dags...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: Egonson
·
E
Hästvård hej min häst vill inte kissa på tävlingar har ni några tips? finns det någon pungt? :confused: :confused:
Svar
10
· Visningar
976
M
Hästvård För att göra lång historia kort: Lillkillen har under våren haft diverse problem med både fram och bakben, och fick p.g.a. sparkskada...
Svar
5
· Visningar
737
Senast: Mr_right
·
Foder & Strö Bonden vi köper höet av analyserar höet med näringsinnehåll för KOR (mj o protein bara). Vad blir det för skillnad om jag nu räknar ut...
Svar
2
· Visningar
628
Senast: milly
·
H
Hästvård Hej alla duktiga "bukfalistser". Är helt ny här på buke och mitt första inlägg. Tänkte höra med er vad ni har för teorier om detta...
Svar
5
· Visningar
1 862
Senast: Helan 38
·
Foder & Strö Hade lite tråkigt på jobbet sist (inget att göra) så jag roade mig med att beräkna vad kraftfodret tillsammans med mineralfodret och...
Svar
2
· Visningar
2 128
Senast: Tora
·
Hästvård Någon här som har erfarenhet om det är det vanligaste att klippta mörka skimmlar ser exakt likadana ut klippta som oklippta ? Har bara...
Svar
5
· Visningar
904
Senast: gylle
·
Foder & Strö Någon som har använt det, ska man tro på det som utlovas. Kan det vara något för en häst som pga skada stått på boxvila och tappat...
Svar
9
· Visningar
2 202
Senast: Iccic
·
Hästvård Blev lite orolig när jag hade fysioterapeuten hemma förra veckan och hon konstaterade att min kuse, endast 5 år gammal, hade lika lite...
2
Svar
26
· Visningar
1 890
Senast: Totti
·
K
Hästvård Nu vet jag inte om den här tråden ska vara här men iallafall, i sommras hyrde jag en av ridskolans hästar. Innan var hon trög benig och...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: älgen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama