Rörlighet i framknäna?

Sv: Rörlighet i framknäna?

Jamen hon slipper inte undan!
Hon tycker att det är som ett koncentrationsläger att vara hemma hos mig !!! :devil: Men det är ju precis vad Ella-Bella behöver.
Du skulle se hur harmonisk o lugn hon är nu! Det är en helt annan häst!!! Hon har lagt till med sådan hängläpp så vi får döpa om henne till "Budda Hängläpp" :rofl: Man får dra in henne från hagen, mot förut så hann man ju knappt med henne :D
O klapprandet med tänderna är i stort sett helt borta + att hon är jättefin i galoppen som inte alls funkade innan. Ja hon kunde bli riktigt bra!!! Men det är mycket jobb som behövs. Det gäller att Hippa inte tappar sugen när hon är tillbaka i vardagen hemma igen..... Där får du ta över kollen :smirk:

Åh, jag ser fram emot att se henne :love:
Lovar hålla koll så dom sköter sig när dom kommer hem :devil:

ojdå hur ska jag kunna förklara det över nätet? lyft frambenet framåt i ett utsträkt läge, ställ dig själv med rumpan mot hästens rumpa, ta tag med båda händerna i tån, tänk att du "pressar" kotan nedåt samtidigt som du för knät/skenbenet uppåt/bakåt igen, oftast då så klickar det till när låsningen släpper. Vet inte om du blev ngt klokare? Be annars en equiterapeut om hjälp

Senast ändrad:

Jag får nog kolla med ET nästa gång hon kommer, lät lite vanskligt att prova själv ;)
Tack ändå!

Liknande trådar

Fordon Har en gammal, lite körd, 8 hk Yamaha i mycket bra skick. Köpte den ifjol och hade den hos en granne på service innan jag tod den ibruk...
Svar
2
· Visningar
257
Senast: tott
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 196
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 542
Senast: mars
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar