Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Fick mitt nya hö i lördags. Bonden hade glömt ta med analysen, så jag ringde idag och kollade värdena. Frun sa att torrsubstansen var...
Svar
4
· Visningar
713
Senast: fragansia
·
Foder & Strö Kollade på Daniscos hemsida och hittade den här raden "Betfor kan även användas som ensileringsmedel. " Hur går det till? Någon som har...
Svar
3
· Visningar
742
Senast: Mynta2
·
Hästvård Jag äger ett elvaårigt amerikanskt fullblodssto, fd galoppör. Hon var kraftigt underviktig och allmänt misskött när hon kom till mig för...
Svar
4
· Visningar
1 104
Foder & Strö Är det någon som har det i huvudet? Har letat i gamla trådar men inte hittat så nu ger jag upp! Någon som vet magnesium-värdet i...
Svar
6
· Visningar
742
Senast: BJÖRKIS
·
G
Hästvård Måste bara få tala om för er alla att min älskling , som hela sommaren dragits med hosta (bronkit) mår bra igen nu!!! :banana: Nu måste...
Svar
9
· Visningar
999
Senast: Giraff
·
T
Foder & Strö Är det någon som kan svara på var man kan hitta innehållsförteckning till Salsa havrefri mix på nätet? Sitter här och skriver ut...
Svar
10
· Visningar
1 028
Senast: BeastieBabe
·
M
Foder & Strö Jag funderar på att börja ge min häst soja, tyvärr var proteinvärdet lågt i höt i år igen :crazy: . Jag ska komplettera höt med 3 kg...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: gejsa
·
Hästvård Min pålle har blivit mystiskt halt för ett tag sen, är en ytterst liten hälta som syns i traven, men dock... Har gjort böjprov på...
Svar
2
· Visningar
767
M
Hästvård Hejsan! Jag har fått höra om en häst (ridhäst) som har sina framskor bak och fram. Alltså.. En vanlig sko som dom tagit bort tåkappan...
Svar
15
· Visningar
4 483
Senast: mirjada
·
Foder & Strö Jag har ju ett fullblod med typiska fullblodshovar, dvs går lätt sönder i kanterna, mycket tappskor osv. Fick tipset av en "gästande"...
Svar
5
· Visningar
925
Senast: mirjada
·
Foder & Strö Läste i en annan tråd om krossad havre och dess hållbarhet. Stog bla att fettet i det härsknar ett par veckor efter att det blivit...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: Iccic
·
M
Hästvård Har en 5 årig arabpojke som rids 4-5 dagar/vecka. Igår upptäckte jag plötsligt en knöl, i storlek som en enkrona några centimeter...
Svar
3
· Visningar
1 984
Senast: majja22
·
T
Hästvård Hej. Det är så att jag har en islandshäst såm har en urkalkning i strålbenet. Enligt vetrinären som jag hos när jag röngade så var det...
Svar
8
· Visningar
1 703
Senast: annika68
·
T
Hästvård Är det helt fel att avmaska mot bandmask den här tiden på året? I bl a "hälsoråd för häst" och "apotekets råd avmaskning" står det att...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: Salandge
·
Hästvård tänkte inskaffa en termometer nu när hästen åter igen flyttar in i stall, så vad tror ni om denna...
Svar
6
· Visningar
1 003
Senast: Tiggertjejen
·
Hästvård Jag har en nordsvensk med väldigt dålig hovkvalité. I somras var min vanliga hovslagare, som gjort underverk med hovarna, bortrest så...
Svar
17
· Visningar
3 193
Senast: Eskita
·
S
Foder & Strö Hallå på er ! Vi bygger stall och ska in m vatten nästa vecka. Vås VVS-are har "hört" att det inte är bra m kopparrör som...
Svar
13
· Visningar
2 251
Senast: Stalledräng
·
Foder & Strö hjärnsläpp.. varför ger man betfor? (att det innehåller mycket energi minns jag i alla fall)
Svar
9
· Visningar
1 017
Senast: Magnum
·
Foder & Strö Konstig fråga kanske, men jag blev lite inspirerad av dessa diskussioner om vart gränsen går för olika foder tillskott. Idag finns...
Svar
6
· Visningar
1 022
Senast: Boj
·
H
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av ligamentskador? Min häst har en konstaterad uttänjning på ligamentet som fäster vid ärtbenet i...
Svar
1
· Visningar
895
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama