Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö nu vet jag inte om denna tråden hamnar rätt. men när man skickar iväg hö för analys så brukar man ju lägga det i en sådan där lite...
Svar
8
· Visningar
3 270
Senast: Salandge
·
Hästvård Ja som frågan lyder vad är era erfarenheter av dem...bra-dåliga? Vill ha lite vetenskapliga svar och personliga erfarenheter kanske...
Svar
3
· Visningar
2 013
C
Hästvård Har nu fått hästens lungor röntgade, efter två års problem. Men bara fått till svar att hästen är lat. Nu har man hittat något på...
Svar
3
· Visningar
1 332
Senast: martha
·
P
Hästvård Jag fick ibörjan av augusti hem en islänning på inridning. Han hade ca två veckor innan skadat sig i hagen. Ingen vet hur. Han hade ett...
Svar
7
· Visningar
1 177
E
Hästvård En häst som är runt 20, men har starka hovar och bra tänder... Är av rasen/erna fjording-russ-island. Har bra hull och verkar pigg och...
Svar
11
· Visningar
986
Senast: palle
·
B
Hästvård Min häst har börjat sparka sig själv. Det är båda bak, på insidan av benen, ovanför hoven men nedanför kotan. Nu har han tre sår på ett...
Svar
5
· Visningar
830
Senast: Blue_moon
·
Hästvård Tänkte höra om någon hade några teorier på vad detta kan vara: En av våra nordisar får mystiska knölar under sadeln efter ridningen...
Svar
16
· Visningar
1 378
Senast: Zandrah
·
Hästvård sökte runt lite men hittade inte så mkt här på buke om spatt(jag såg säkert fel men men). jag är mkt intresserad av hur spatt...
Svar
2
· Visningar
1 218
Senast: Svíþjóð
·
Foder & Strö Vi kommer i veckan få hem en last med hösilage och nu undrar jag om man inte på något sätt kan fixa analysen UTAN att behöva vänta på...
Svar
8
· Visningar
1 121
Senast: aiquen
·
R
Hästvård Har en häst som sparkar bakut spec. i ett varv vid ridning och när man gör snävare svängar. Han är kollad av både kiropraktor och...
Svar
1
· Visningar
660
Senast: Uddatyp
·
R
Hästvård Ska ev ta hit en ortoped för att gå igenom min häst, när han ändå kollar på några andra hästar. Han använder sig även av akupunktur...
Svar
4
· Visningar
809
Senast: Lazio
·
Hästvård Som ni kanske vet har pålle gått och blivit mystiskt halt. Vet. sa att han kunde gå ute som vanligt. Men eftersom vi har hästarna ute...
Svar
2
· Visningar
632
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Jag avmaskade hästarna innan betet med Cydectin (moxidektin) och nu börjar det bli dax att avmaska igen men vad gör jag om jag inte kan...
Svar
4
· Visningar
708
Senast: HannaZ
·
K
Foder & Strö vad används krafft oil till? och vad använder man krafft salt till? används e-vitamin bara till hårt arbetande hästar?? har ju hårt...
Svar
7
· Visningar
1 442
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö någon som har koll på detta eller har ett omräknad innehåll till Hartog Energy Special Feed analysis: Crude protein 10 %...
Svar
6
· Visningar
690
Senast: nilema
·
N
Foder & Strö Vad kostar en säck med det? Är det bättre än Hippo Champ?
Svar
1
· Visningar
659
Senast: BebbeBaby
·
E
Hästvård Ngt glad,ngt ledsen men mest av allt lättad att äntligen fått veta varför min häst e som hon e.Hade en equiterapeut ute idag till...
2
Svar
32
· Visningar
2 953
Senast: et_flikkan
·
Hästvård Min häst skadade sig i juni (hovledsvrickning) och var konvalescent i 7 veckor innan jag fick börja sätta igång som vanligt (med lite...
2
Svar
27
· Visningar
1 940
Senast: Gullan86
·
N
Foder & Strö Har lite väl "bra" grovfoder i år, men jag ahr för mig att det inte är så farligt att man hamnar på en för hög kvot om överskottet...
Svar
2
· Visningar
636
Senast: mirjada
·
M
Hästvård Jag har en häst som har problem med mugg. Jag har provat en mängd salvor men inget hjälper. Jag har haft salicylsyrevaselin...
Svar
8
· Visningar
1 233
Senast: Heyoka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gift vid första ögonkastet 2024
  • Sånger som du hatar
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur