Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Min lilla pålla har skadat sig i en sena i bakbenet i hagen.. Vetrinären har varit och tittat och rekomendeade att vi skulle låte henne...
Svar
4
· Visningar
4 534
Senast: Lejonelle
·
B
Hästvård Jag är lite rädd om min klippmaskin och skären är juh inte så där tokbilliga.. sparar man på skären speciellt mycket om man badar hästen...
Svar
4
· Visningar
908
Senast: Reykur
·
D
Hästvård Min 6åring har börjat tappa sitt bakben ibland ex när jag skrittar så känns det ibland som om han ska sätta sig. Sen vid insakningar så...
2
Svar
39
· Visningar
5 387
Senast: Mysen
·
H
Hästvård Har tänkt på det en längre tid, läste också Ridsports artikel om detta nog så viktiga ämne som man lätt glömmer bort. Funderar på om man...
Svar
18
· Visningar
1 525
Senast: Mia_R
·
B
Hästvård Min pålle har blivit öm i fötterna efter har gått barfota en längre tid (skodde av honom *framhovarna* för att hovarna fick massa me...
2
Svar
23
· Visningar
1 595
Senast: Silly
·
C
Hästvård Jag måste kolla med er andra här ute om där finns någon som har varit med om något liknande, har en D ponny som är importerad från...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: caspar
·
Hästvård :confused: :confused: :confused: Jag har en häst som är helt normal att hantera under sina brunster, varken piggare eller slöare...
Svar
11
· Visningar
1 329
Senast: ghost
·
Foder & Strö Finns det att köpa soja baserad olja nån annan stans än i häst affär? Typ som man kan köpa majs och oliv och raps olja i affärerna...
Svar
12
· Visningar
1 554
Senast: mackan
·
F
Foder & Strö Jag har precis fått hem mitt beställda hö och har upptäckt att det är dammigt :o . Ruskar man runt i balen så dammar det ganska mycket...
Svar
11
· Visningar
1 349
B
Hästvård jag köpte en ny häst i början på juni. märkte att han hade ganska mjuka gallor på kotsenskidan båda bak efter ett tag, men tänkte mest...
Svar
4
· Visningar
691
Senast: Jezzie
·
F
Foder & Strö :confused: Har tidigare fodrat med Krafft Groov (nya varianten). Problemet är att min häst har dåliga tänder, han är gammal, och har...
Svar
5
· Visningar
862
Senast: Eskita
·
Z
Hästvård Min 2,5 åringa halvblodsvalack har krånglat lite med hovslagaren. Han hoppar runt när han verkar bak och vill inte lyfta höger fram. Han...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: 95johsv
·
Foder & Strö Är nån som vill hjälpa mig att reda ut några saker om inplastat hö sk 70/30. Kan hästar bli sjuka av en död råtta i balen? är det extra...
Svar
7
· Visningar
1 587
Senast: mackan
·
Hästvård Om alla hästar utom en i stallet är fullt vaccinerade...vda kan hända?Kan den icke vaccinerade dra på sig smitta till stallet?...blir...
Svar
13
· Visningar
1 133
Senast: Boj
·
Hästvård I tisdags var equiterapeuten och kollade Novan. Hon konstaterade att alla de problem som hon dragits med i drygt ett år var borta...
Svar
2
· Visningar
1 058
Senast: Shaggy
·
E
Hästvård Hej! Är det så att vargtänder alltid ställer till problem o irritation för hästen, el kan de finnas där utan att orsaka ngt???
Svar
14
· Visningar
1 270
Foder & Strö Jag har haft Chevinal Plus vitamin och mineraltillskott. Nu letar jag efter om det finns, något billigare likvärdigt alternativ. Vad för...
2
Svar
22
· Visningar
3 399
Senast: Rimfaxe
·
Hästvård Vi är nu hyffsat säkra på att det är skoningen som ställer till problem för ponnyn. Hon är ofta lite "knacklig" efter skoning, vill inte...
2
Svar
30
· Visningar
2 072
Senast: mirjada
·
B
Hästvård vi löshoppade hästarna igår & unghästen hoppade av för tidigt på ett hinder & drämde i ganska så rejält med ena frambenet i bommen & vi...
Svar
4
· Visningar
1 064
Senast: BebbeBaby
·
S
Foder & Strö hur mycket hö går det åt (ungefär) till ett 450kg fullblod med god aptit om hon ska ha fri tillgång?
Svar
18
· Visningar
1 252
Senast: kisse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt