hov PROBLEM!!

Sv: hov PROBLEM!!

Rekommenderar easy boots epics. Jag är supernöjd med dom, använder fram på båda mina hästar. Har provat eller klämt på de flesta modeller och epicsen har helt klart bäst konstruktion vad gäller få skorna att sitta kvar och samtidigt inte trycka på mjukdelar.
Ligger också bra i pris, går att brodda och finns att köpa från svensk återförsäljare.

Sv: hov PROBLEM!!

vdb skrev:
Men ALLTING blir inte bättre av att sko av hästarna...De flesta hästar klarar av det, problemet är att de flesta hästägare inte klarar av att hantera en barfotagång med allt vad det innebär.

kanske inte, men järnskor gör det inte heller bättre. i dagsläget finns så många alternativ istället för järnskor att man sällan kan skylla på att hästen bara kan gå med järnskor o inget annat. o tyvärr är järnskor oraken til många skador och förslitningar på hästar

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 576
Senast: bellala
·
Hästvård Har ni era hästar barfota eller med skor och varför? Om ni har de barfota använder ni några slags boots vid ridning? Jag har alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 278
Senast: Marita73
·
Hästvård Jag tog över ett 20-årigt arabsto i september med kraftigt misskötta hovar. Möjligen har hon även haft fång våren -17. Hennes fötter var...
2 3
Svar
44
· Visningar
12 761
Senast: ameo
·
Hästvård Jag har en liten a-ponny som jag haft på foder sedan november. Hon har alltid gått barfota som jag förstått det, och det har fungerat...
Svar
17
· Visningar
2 073

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar