Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Nu ska jag äntligen klippa min häst :) , men jag vet inte hur kort man ska klippa de. 1 mm eller 3 mm. Har endast klippt hund innan...
Svar
3
· Visningar
3 260
Senast: Doneloge
·
M
Hästvård Vet inte om den här skulle ligga här eller på utrustning... Men jag undrar i alla fall om nån har en bra bild på såna? Kan de vara...
Svar
1
· Visningar
852
Senast: Madeleine Nilsson
·
C
Foder & Strö Sitter o pular med foderstat o funderar på vad betforen väger egentligen... Hur många liter går det på ett kg, någon som kommer ihåg...
Svar
3
· Visningar
1 769
Senast: vovicockokanon
·
Foder & Strö Hur utfodrar man med linfrøkaka? Och hur ser det ut? :confused: Jag har en hæst som skall æta det i vinter..
Svar
4
· Visningar
983
Senast: Iccic
·
B
Foder & Strö vad är det för något??? :confused:
Svar
5
· Visningar
1 428
C
Foder & Strö När min treåring äter kraftfoder och dricker vatten så hamnar en hel del på marken. Han ser bra ut i munnen så det är inte det. Det...
Svar
10
· Visningar
1 558
Senast: gaviscon
·
M
Hästvård Lillkillen har gått barfota hela sin uppväxt, och har kanonfina hovar. Han har hittills ej ömmat förutom där det är väldigt stenigt, och...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: mirjada
·
Foder & Strö Jag får hem en sju månaders fölunge i februari, har således MKT tid att klura på foder och se till att fodret hemma är analyserat osv...
Svar
3
· Visningar
750
Senast: Nafayette
·
T
Hästvård Ska skicka in träckprov till Vidilab för första gången. Har skrivit ut följesedel och så men jag är osäker på vilket/vilka prov jag ska...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: Trampe
·
M
Hästvård Hovslagaren sa att hästen har haft fång och ägaren som haft den i 8 år har inte märkt nåt. Hästen är tränad o tävlad hela tiden ...
Svar
7
· Visningar
1 426
Senast: AnnaKarinA
·
T
Hästvård Hej! Min egen ägandes häst sedan två månader har den lilla ovanan att trampa av sig skorna. Tre gånger på två månader, senast i går...
Svar
5
· Visningar
679
Senast: FUNNY
·
Foder & Strö Iom stallbyten (ändrade förhållanden till hästaffärer) , hullförändringar osv har jag bytt kraftfoder ett antal gånger (ibland känns det...
Svar
12
· Visningar
1 147
Senast: pinky
·
T
Hästvård Hur många hästar kan dela på ett samlingsprov?
Svar
1
· Visningar
761
Senast: Tiggertjejen
·
Foder & Strö Jag håller på med en liten uträkning, på vad det ungefär kostar mig med foder till en häst i månaden. Låt säga att min häst är en 8...
Svar
9
· Visningar
994
Senast: mirjada
·
B
Foder & Strö Vad finns det för för- och nackdelar med vinterbete? Bör man ta hänsyn till vinterbetet i foderstaten?
Svar
1
· Visningar
870
Senast: kakelfrugan
·
A
Hästvård Kommit en ny häst till stallet med misskötta hovar. Hovis kommer ikväll och fixar till dem men ville ha lite kommentarer..Tycker en av...
Svar
11
· Visningar
1 207
Senast: albasanis
·
S
Hästvård .. och jag funderade lite på det här med hurvida hästar sätter viterpäls eler inte. vinterpäls sätter dom väl iförsej men mer eller...
Svar
5
· Visningar
843
Senast: Rumpnissen
·
Hästvård Insåg idag att det mina pållar skulle varit vaccinerade för en vecka sen. Det blev så knasigt att veterinären kom en månad för tidigt...
Svar
8
· Visningar
888
Hästvård Hur gör ni om hästen har ett sår på insidan av en bakkota? Pålle har det och det ser fint ut, rätt litet men djupt, inte inflamerat...
Svar
4
· Visningar
1 183
Senast: CarolaLind
·
C
Foder & Strö Dum fråga kanske men jag funderar på vad jag ska ge för kraftfoder åt min nsv åring nu i höst. Hon har varit lite outvecklad och tunn...
Svar
5
· Visningar
886
Senast: cafu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25