Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Vad är det som blir så himla fult om man klipper manen istället för att rycka den? har läst några trådar och fick uppfattningen av att...
Svar
11
· Visningar
1 680
Senast: Jezzie
·
A
Foder & Strö Hej, är det någon som har lust att upplysa en oinvigd? Detta med Soja till hästarna, vad är det för Soja vi talar om? Vanlig som...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Egonson
·
P
Hästvård I går kväll klippte jag min häst. Det var första gången han blev klippt. Trodde att han skulle hoppa och studsa när man satte i gång...
Svar
13
· Visningar
1 093
Senast: fälttävlansnörd
·
B
Hästvård Jag funderar över att köpa ett par easy boot Epics till min ponny som går barfota men som blir öm ibland... Vi kan inte sko honom för...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: grimman
·
Hästvård Bara i vänster galopp (Som normalt är den bättre) och både vid longerning och uppsuttet, vad kan det vara?? Idéer mottages tacksamt!
Svar
17
· Visningar
6 585
Senast: Cillavan
·
Hästvård Vet inte vart jag ska lägga tråden, testar här, annars får kära Mysko flytta den till rätt ställe :bow:. Hur fungerar det med hästar...
2
Svar
29
· Visningar
4 617
Senast: allroundhästarna
·
Foder & Strö I vårat stall har vi en 2åring, en 12 fjording som blir fet på luft, en 15 årig arab som är "normalfödd", samt ett 13 årigt varmblod...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: Egonson
·
Hästvård Finns det någon här som kan förklara skillnaden på den röda stalosanen och den gula. Den ena är lite dyrare än den andra på granngården...
Svar
3
· Visningar
1 029
Senast: linafina
·
Hästvård Nu har nog snart dagen kommit då jag blir tvungen att ta bort min bästa vän. :cry: :cry: Jag vet knappt hur man går till väga dock...
Svar
7
· Visningar
1 103
S
Hästvård Snälla hjälp mig någon nu. I sommar har mina hästar fått Banminth men de har nu börjat att få Flugägg. Så är det någon som vet vad jag...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: Magdalena
·
S
Foder & Strö läset att man inte ska ge de till hästar eftersom det sticks i munnen. i min hästs hage växer det massor me nässlor. hon äter dom inte...
Svar
15
· Visningar
2 448
Senast: nexxa
·
Hästvård Tog hem min "olycka" från betet i söndags. Han har gått en månad och visst har han vart stel som han brukar i bogarna men det har bara...
2
Svar
20
· Visningar
1 634
Senast: majja22
·
S
Hästvård Min häst har sen i somras haft små utslag på ganaschen från och till. Har hela tiden trott att det har varit insekter som orsakat detta...
Svar
1
· Visningar
560
Senast: Scottsman
·
Hästvård Hur bantar man en 2-åring som har fri tillgång på hösilage?? :p Tips mottages tacksamt! :D
2
Svar
22
· Visningar
1 857
Senast: BeastieBabe
·
C
Foder & Strö Hej! Jag har ett varmblodssto på foder. Hon är 10år och ganska smal. Problemet är att hon inte vill äta något. (Har ingen matlust). Hon...
Svar
7
· Visningar
806
Senast: Claran
·
A
Foder & Strö Jag får väl se om tråden hamnat rätt. Vi som har fånghästar skall ju akta dem frö frostbitet gräs. Dum fråga kanske men; är det bara...
Svar
4
· Visningar
1 598
Senast: armada
·
Hästvård Bra medel mot mugg! Vad tycker ni är bra och snabb verkande medel? Flera i stallet har fått mugg....är det fler här ute som oxå har...
2
Svar
32
· Visningar
4 157
Senast: Maxmax
·
K
Foder & Strö hur många kg är det i hinken med gröna mineraler?
Svar
1
· Visningar
569
Senast: arabia
·
E
Hästvård Jag ska snart raka min ponny och funderar nu på vad man ska raka in på baken?Har funderat på att raka in Walt Dinsney loggan ( musse...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 308
Senast: e.s
·
Foder & Strö Har för mig att nypon är bra...men för vad :confused:
Svar
4
· Visningar
774