Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård ...duschar ni era hästar? Vilket schampo gillar ni bäst? ~Ingrid
Svar
14
· Visningar
1 121
Senast: Lazio
·
Hästvård Jag skall kastrera min gubbe 3oktober. Hur lång tid bör han stå i från stot.? Hur länge lever spärman? När kan jag släppa ihop dm...
2
Svar
33
· Visningar
8 386
Senast: Pleasure
·
S
Hästvård Jag skapde förut en tråd här, då jag berättade om min islandsvalack som hade ont, men att jag inte visste vart! Nu har jag ätnligen...
Svar
2
· Visningar
665
Senast: SannaBoo
·
B
Hästvård Jag funderar över att köpa ett par easy boot Epics till min ponny som går barfota men som blir öm ibland... Vi kan inte sko honom för...
Svar
2
· Visningar
616
Senast: Breedrost
·
Hästvård Min lilla häst fick fång förra söndagen och behandlades då med finadyne. Har stått på box en vecka och verkades av hovslagaren i onsdags...
Svar
7
· Visningar
2 198
Senast: orion_x
·
K
Foder & Strö Har en liten fundering... Är det väldigt lite näring nu i gräset så här på sensommaren eller vad tror ni? Hästen står inne under...
Svar
11
· Visningar
3 301
Senast: Yrja
·
N
Hästvård Hästen min trampar av sej skorna ideligen! :crazy: Ngn som har/haft häst med liknande problem??? Nån som har ngt tips? Finns det ngra...
Svar
7
· Visningar
1 192
Senast: neywaz
·
L
Hästvård Insektsbett? tumör? :eek: Upptäckte en liten bula vid pållans juver för några veckor sedan, ca 2,5 cm stor, sitter precis framför...
Svar
8
· Visningar
1 176
Senast: fuji
·
S
Hästvård Hejsan! nu har jag varit här inne på hästvård och har läst trådar om botulism och blev jätte orolig för min ponny som äter hösilage...
Svar
3
· Visningar
655
Senast: neywaz
·
S
Hästvård Ja såg att det fanns en tråd om detta hur mkt det kostar och så men det jag funderade på är: Har en nordis som har hela...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: Sliver
·
Hästvård I år ska min häst klippas. Han har redan börjat få vinter päls :eek: Men frågan är,vågar jag klippa honom själv. Har aldrig hel...
Svar
11
· Visningar
1 114
Senast: Magnum
·
K
Foder & Strö vad är bra för hästen att få i sig när man försöker bygga upp alla muskler???
Svar
17
· Visningar
1 483
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Finns det någon duktig som kan hjälpa mig att utläsa papperet ordentligt. Det står att det är ett delsvar, att odling är satt och svar...
Svar
4
· Visningar
674
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Nu har jag funderat igen :D Eftersom jag äntligen börjar få ett litet hum över hur man räknar ut dessa knepiga foderstater :crazy...
Svar
1
· Visningar
565
Senast: Xara
·
J
Hästvård Har en häst hemma som fram till nu gått i ridskoleverksamhet. Tjejen som ägde honom ville ge bort honom eftersom han hade börjat...
Svar
2
· Visningar
807
Senast: Lejonelle
·
B
Foder & Strö Var o tittade på en häst...frågade vad den fick i foder o de va...hö,havre,korn o dyl plus att den fick "en näve soja"..nu undrar jag...
Svar
4
· Visningar
716
Senast: LLaika
·
Foder & Strö Då min häst börjat få tora slitna hovar så skulle jag vilja ha lite tips på bra tillskottsfoder till just hovarna. Tackar på förhand...
Svar
14
· Visningar
1 411
Senast: Stopek
·
Y
Hästvård Har en 4 åring som jag lite smått efter sommarbete börjat skritta på. (riden innan) Men hon varken känns eller ser helt fräsch ut. Kan...
Svar
3
· Visningar
719
Senast: Yoggi
·
Hästvård Har det samma inverkan på hoven? Måste man ha både hovfett och olja eller räcker bara olja? Om man har en barfotahäst. Hur ofta ska man...
2
Svar
37
· Visningar
5 811
Senast: splash
·
G
Hästvård Hur ofta strechar ni era hästar och hur gör ni det? Brukar ni massera, och isf hur och var? :idea:
Svar
12
· Visningar
1 540
Senast: evis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25