Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård När jag stod i kön på Helsingborgs Djursjukhus så pratade de med en kund om att sätta på en sko som var mer flexibel än andra skor. JAg...
Svar
19
· Visningar
1 816
Senast: åke
·
Hästvård Jag skulle behöva lite tips och ideer om vad som kan vara orsaken till hästens problem. Problemet: Min häst är lite dum att sko...
Svar
7
· Visningar
875
Senast: Tora
·
M
Foder & Strö Båda mina hästar drabbades av detta hemska...samma kväll!! Maximal otur! Trots uppblött foder.,Har ont i magen varje gång dom ska få...
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: Rolle
·
Hästvård Hej jag har ett väldigt stort problem. Jag bor uppe i skogen ovanför Åstorp och tar hand om en 2 årig ardennervalack, pga att jag tycker...
Svar
9
· Visningar
1 539
Senast: northang
·
A
Hästvård Jag fick äntligen hämta hem honom igår. Efter 5 långa dagar. De första två dygnen stod han på dropp pga av uttorkningen och fick genomgå...
Svar
7
· Visningar
1 159
Senast: asmodeus
·
Hästvård Alla ni som är bra på hästens sjukdomar, ta en titt på det här! http://www.fotogalleriet.se/alb_showpic_id612774.html Halvblodet har...
2
Svar
23
· Visningar
2 248
Senast: mazariin
·
Hästvård Jag ska lägga in spånbäddar till båda mina hästar. Hur gör jag det lättast ? Hur hög ska bädden vara ?
Svar
5
· Visningar
1 280
Senast: Houdinie
·
H
Svar
2
· Visningar
654
Senast: Havregryn
·
A
Hästvård Ska tävla på lördag och har en vit ( :eek: )häst som är extremt jätte livrädd för vatten :crazy: :angel: Tänkte att jag skulle testa...
Svar
7
· Visningar
764
Senast: giffan
·
Hästvård Hur lång sammanhängande tid måste man ha magnetskydd (i det här fallet över en led) för att få 'effekt'? (Och för att slippa tradiga...
Svar
5
· Visningar
4 304
Senast: magnet
·
Hästvård Jag skickade in träckprov nu nyss och fick svar idag. Blodmask 250 epg. Odling sker och jag får svar vecka 37. Hur ska jag göra? På...
Svar
4
· Visningar
797
Senast: 95johsv
·
M
Hästvård Min häst har mugg runt om. Nu börjar det bli bättre. Nu har han bara på vänster bak ett sår som det är en tjock sårskorpa på. Det ser...
Svar
3
· Visningar
1 958
Senast: AnnaKarinA
·
D
Hästvård Har vi några eksemhästägare här som har blodprovstestat sina hästar och fått det analyserat hos dr. baddaky i norge? (www.drbaddaky.no)...
Svar
13
· Visningar
2 838
Senast: maggan2
·
Hästvård Min granne påstod att det är större risk för kastad kvarka om man behandlar hästen med antibiotika jag har alltid trott att det är...
Svar
8
· Visningar
931
Senast: fejko
·
Hästvård Hur länge kan en häst växa på höjden? Hur vanligt är det att en överbyggd fyraåring växer ifatt i framdelen?
Svar
4
· Visningar
689
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Hur mycket ska en häst ha i hö/ensilagemängd? Jag har inte några värden på det, tänker inte fixa heller pga av så komplicerat. (vill...
Svar
7
· Visningar
870
A
Foder & Strö min häst är 16 år och vädligt mager. Nu får hon hösilage och krafft, men hon är väldigt väldigt mager och tanig. jag skulle vilja ge...
2
Svar
29
· Visningar
7 476
Senast: Mitrolle
·
B
Foder & Strö Befinner mig utomlands i ett tag framöver med mina hästar. Mina hästar bor i ett stall där all skötsel ingår samt 10 kg hö och 4 kg...
Svar
16
· Visningar
1 359
Senast: tgd
·
S
Hästvård Min islänning har fått två grundsprutor influensa och stelkramp, visst är det så att den tredje sprutan ska tas innom 12 månader?
Svar
9
· Visningar
801
Senast: älgen
·
K
Foder & Strö Hejsan! Jag ska flytta min häst till helgen till ett stall som har hösilage. Min häst har bara ätit vanligt hö hittills, är hästar...
Svar
3
· Visningar
746
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama