Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag efterlyser folk med liknande problem som jag har med min häst...jag har precis fått reda på vad hennes hälta vä fram beror på. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 222
L
Hästvård Min häst har hostat och snorat lite sen i lördags, har ingen feber det har jag kollat. Hört flera som sagt att hästar kan bli lite...
Svar
3
· Visningar
824
Senast: Mitrolle
·
L
Hästvård Min connemara hade fång för ett år sedan, då hade han 5-6 grader på ena benet och 14 på det andra... Nu ett år senare hade han 2-3...
Svar
2
· Visningar
733
Senast: Lajz
·
T
Hästvård men hur ofta ska man avmaska per år? :confused:
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: Blondi3958
·
Hästvård Efter att jag för ca två veckor sedan tog hem min häst från sommarbetet (där hon gått ca 2½ månad) så upptäckte jag att hon fått en...
Svar
2
· Visningar
894
I
Hästvård Vad använder ni till era exemhästar? resultat... Jag använder; Exemtäcke+huva Skillingaryd Nylanders hästkräm Så här fin har...
2
Svar
28
· Visningar
4 510
Senast: Russinet
·
D
Hästvård Hej alla! Vill gärna veta era erfarenheter av fölisar som drabbas av rhodokocker... Har en liten tjej som har fått i sig dessa...
2
Svar
22
· Visningar
2 994
Senast: Dizan
·
L
Foder & Strö Hej Mina hästar har stått på Mustang orginal sedan en tid och jag är nöjd med detta. Vad har ni för upplevelser ang dessa två foder...
Svar
4
· Visningar
979
Senast: arabia
·
T
Foder & Strö Hej Vad kan man ge en häst som inte är så fin i pälsen?? Jag blir galen på denna päls! jag har avmaskat han 2 gånger, han har fått...
2
Svar
28
· Visningar
2 240
Senast: Trotting_horse
·
Z
Hästvård eh.. hur stavas det?? jag tro hur som helst att min häst har fått exsem. hon har alltid haft lite småsår i svansen på sommaren som hon...
Svar
4
· Visningar
1 017
Senast: zana
·
L
Foder & Strö Hej! Jag har hört att man kan ge linfrö till hästen. Vilken effekt har det? Ger man hel linfrön eller vad? Några nackdelar? Är det...
Svar
5
· Visningar
912
Senast: Havregryn
·
A
Hästvård vad kostar det, om man åker in med hästen? vet att det är olikga, men ungefär? detär väll veterniären som gör det? eller ska man gå till...
Svar
1
· Visningar
607
Senast: Havregryn
·
J
Hästvård :devil: Det händer inte ofta att jag litar på mitt eget omdöme vid skada. Ofta inte bara ringer jag vet. utan tar ut någon som kan...
2
Svar
24
· Visningar
2 575
Senast: AnnaKarinA
·
Y
Hästvård Hej Har en 1 åring som fick bockhov i sommras och undrar om det nåt hon kommer få senare i livet? Kan hon ändå gå som tävlingshäst...
Svar
19
· Visningar
2 751
Senast: stuv
·
Hästvård Min häst fick skav av en fluguva och där har det nu växt ut vita strån. Har som en vit liten strimma där nu och det ser inte så roligt...
2
Svar
30
· Visningar
4 412
Hästvård När vi ändå pratar om vaccinationspriser så slänger jag ut en fråga om hur mycket ni fått betala för en kastrering av en häst? och...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: ankans
·
T
Hästvård Hej jag har en travare som har svamp i örat e det nån som vet om att det går att behandla receptfritt? :(
Svar
15
· Visningar
2 445
Foder & Strö Hur gör ni som är flera som delar på hösilage för att hantera ordningen och undvika svinn? Och med svinn menar jag inte nödvändigtvis...
Svar
6
· Visningar
1 157
Senast: missen
·
T
Foder & Strö Hur kan Super-G från Fibergi ge det där lilla extra som inte andra kraftfoder gör? Jag kan inget om foder men börjar fundera nu när vi...
Svar
10
· Visningar
1 300
Senast: traff
·
J
Hästvård Hejsan! Min pålla vaccinerades igår och jag undrar om det går bra att bada henne idag, en dag efter vaccineringen? Jag är mycket...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: Tinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama