Vita hår - försvinner?

Sv: Vita hår - försvinner?

Gullan86 skrev:
det försvinner aldrig...
därför ska man se till att de inte blir skav....håren blir vita för att de förlorat pigmentet.
Visst gör man det, sitt bästa att se till att de inte får skav! Det är väl en självklarhet :crazy: Men ibland är det oundvikligt...

japp det e ju det....men som de andra sagt du får ta o måla över det i värsta fall=)

Jag har för mig att de sitter där sen :D
Min häst är bra på att skada sig så det blir en del vita hårfläckar man får räkna med ;)

måste bara säja det att min första sköthäst hade två vita prickar på var sida om ryggraden där sadeln legat den hade tydligen klämt där för många år sen men jag frågade aldrig hur många år sen o nu finns han inte längre men under de 3åren jag hade han fanns dom där iaf...

Nä måla över det kommer jag inte göra, störs inte såå av det. Ville bara hur det låg till då jag alltid hört att det inte försvinner så var det nån som sa att det kunde göra det efter några år..

Ja sånt ser man ju ofta på ridskolehästar, iaf förr, då hade var och varannan vita hår från sadeltyck de fått :mad:

Nä måla över det kommer jag inte göra, störs inte såå av det. Ville bara hur det låg till då jag alltid hört att det inte försvinner så var det nån som sa att det kunde göra det efter några år..

Ja sånt ser man ju ofta på ridskolehästar, iaf förr, då hade var och varannan vita hår från sadeltryck de fått :mad:

Min förra häst en 4:årig nordsvensk fick så på ryggen, det försvann efter att vinterpälsen släppt.
:)

Tror inte att det försvinner :crazy: .
Min häst fick tryck av sitt bogskydd mitt på ryggraden, tack vare den elastiska gjorden, och det kommer nog inte att försvinna heller..fast det syns ju inte när man rider så det är väl ett smärre skönhetsfel.. :smirk:

Har hästen blivit "bränd" som vi kallar det försvinner det inte. Pigmenten i huden blir skadade.

En albino blir inte brun....

tror inte heller de försvinner..."min" häst har fått skav av senskydden fram och det ser ut som om jag barrerat hästen eller att vi störtdykt rakt in i ett hinder, vita sträck lodrätt ner mot kotan, mindre vackert, får täcka över det med benlindor :D

Liknande trådar

Hästvård Märkt att min svartbruna häst får vita hår över hela kroppen plötsligt. Möjlig orsak vet någon? Född 2007.
Svar
6
· Visningar
657
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Fiorano
·
Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
373
Senast: Corax
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar