Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har alltid haft svårt för att sätta vinterpäls. Hon får nästan ingen alls, ändrar bara färg lite grann.. Finns det nånting man...
Svar
17
· Visningar
1 459
Senast: giffan
·
T
Hästvård Har haft det i en månad nu sen han kom hem från betet
Svar
5
· Visningar
2 958
Senast: Tiggertjejen
·
R
Hästvård Min häst har en sårskada som är svårläkt. Nu på andra! penicillinkuren verkar det lite bättre. Problemet är att det liksom är en bula...
Svar
18
· Visningar
3 987
Senast: Sass
·
D
Hästvård hur gör ni för att få era hästar vita igen inför tävling liknande?spec knep?eller e d maskintvätt som gäller??? :rofl:
Svar
12
· Visningar
1 037
Senast: Boerperd
·
M
Foder & Strö Vi får snart hö från årets skörd men vi har ännu inte fått någon analys (brukar komma i samband eller strax efter leveransen)... Hur...
Svar
13
· Visningar
954
Senast: Stenbäcken
·
C
Hästvård Jag tänkte ha permanentbäddar med halm när jag flyttar till vår gård som vi just har köpt. Med min gamla hingst är jag övertygad om att...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Cillavan
·
Hästvård Går ni efter väder eller ni har redan avsatt datum? Själv tänkte jag ha ute mina till iaf sista september. Om det inte blir som förra...
2
Svar
20
· Visningar
2 090
Senast: piggis_83
·
Hästvård Någon som har koll på vad en grundvaccinering för boutolism går på? Det var flera år sedan jag var inblandad i något sådant så jag minns...
Svar
5
· Visningar
707
Senast: Yrja
·
Hästvård Som rubriken beskriver. Kan bioglukomin(glokosamin) orsaka/förvärra gallor? Min häst har fått gukosamin sen några månader tillbaka...
Svar
9
· Visningar
2 018
·
Hästvård som ni alla säkert ngn gng har sett.... travare slänger med huvudet jätteofta.. i en stor rund cirkel. varför? jag har grubblat på...
Svar
18
· Visningar
1 866
·
Hästvård Eftersom jag inte får tag i djursjukhuset tänkte jag att jag kan kolla med er här om råd i stället tills jag får tag i någon veterinär...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: Rumpnissen
·
M
Hästvård Min häst har troligtvis sned ryggrad. Är det farligt? Går det att rida henne om hon nu har det? Hon måste väl inte avlivas i så fall?
Svar
2
· Visningar
569
Senast: neferra
·
H
Hästvård Min fyraåring har fått som finnar/vårtor kring mulen, någon som vet om man kan smörja på nåt på dessa för att få dom att försvinna...
Svar
3
· Visningar
1 107
Senast: Foolish
·
F
Foder & Strö Vår D-ponny tappade farten när hon var dräktig och har inte riktigt fått upp den ännu. Hon är rund och go (men ej fet) och gör villigt...
Svar
7
· Visningar
1 198
Senast: Granz
·
F
Foder & Strö Vår fångponny får obegränsat med hö, fångkraftfoder från H&D, olja, vitaminer och mineraler. Hon har ej mask. Trost detta får hon ej upp...
Svar
4
· Visningar
652
Senast: Sweet
·
Hästvård Har hört sägas att det är väldigt vanligt att unghästar av alla raser kliar sig en hel del i man och svans och att man därför bör tvätta...
Svar
2
· Visningar
629
Senast: Sweet
·
Foder & Strö Vad ska jag välja? Han kommer sättas igång ordentligt i sin utbildning, dvs 7 dagar i veckan med någon form av arbete. Jag har...
Svar
8
· Visningar
827
Senast: mackan
·
Hästvård ....vad betyder det? Tidigare i somras gjorde jag ett hudskrap för en bakteriologisk undersökning med anledning av ständiga muggproblem...
Svar
3
· Visningar
2 502
A
Hästvård vad tycks? tycker ni att denna häst är mager och tunn? kanske lite för tunn? det tycker i allafall jag. hon är ju inte särsklit musklig...
Svar
14
· Visningar
1 853
Senast: mirage
·
Hästvård Hur stor är egentligen smittorisken..? Om vi säger att det kommer ett stort gäng hästar från ett stall där dom har kvarka, men ingen av...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: giffan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25