Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård min häst fick förra måndagen ett konstigt sår på baksidan av kotan, där kastanjen sitter (men min poa har inga kastanjer där), stort som...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: Hoppla10
·
A
Hästvård ännu en tråd. jag vet orsaken till dessa gallor på hästen, och de kommer troligtvis att gå ner efter ett tag, men jag vill göra nått...
Svar
2
· Visningar
886
Senast: Hoppla10
·
C
Foder & Strö Hej! Jag ska för första gången köpa grovfoder (tänkte hösilage) till mina hästar (1 nsv unghäst och 1 gammal kallblodstravare) detta...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: cafu
·
W
Hästvård Jag såg en 4 årig val som var till salu :love: ...och jag vart intresserad av honom men han är bara ca 162cm :crazy: Tror ni att han...
Svar
5
· Visningar
932
Senast: eldione
·
C
Hästvård Ja, rubriken säger väl allt :) Hur ofta kommer hovslagaren till er och skor din häst? Vore intressant att veta. Lägg gärna till ras +...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 060
Senast: raven_82
·
E
Foder & Strö Hallå! Jag skall köpa in foder till pållen, och skall för första gången köpa sojamjöl. Är det väldigt dyrt för en säck? Finns det...
Svar
11
· Visningar
2 389
Senast: Fabbe
·
K
Foder & Strö om det står att ett foder innehåller: Energi 11,0 MJ Vatten 13,0 % Råprotein 11,0 % Smältbart Rp 80 g Råfett 4,5 % Växttråd...
Svar
1
· Visningar
506
Senast: Mynta2
·
C
Foder & Strö Vilket Müsli använder ni? Varför och till vad för sorts häst? Hur mkt?
2
Svar
22
· Visningar
2 965
Senast: Nica2
·
B
Foder & Strö Hur mkt pengar lägger ni på era hästars foder?? särskilt kraftfodret? vad betalar ni per kg ts grovfoder? Här omkring ligger...
Svar
10
· Visningar
1 113
Senast: miamiamia
·
E
Hästvård Nordisen har redan fått en del vinterpäls, i går blev hon så svettig att hon fick vitt skum överallt, trots att vi tog det lugnt på...
Svar
7
· Visningar
834
Senast: asmodeus
·
H
Hästvård Hur mkt kan en stor c-ponny av lite grövre modell väga, samt en stor b-ponny som rätt så nätt i modellen? Jag gissar på 375 resp 250...
Svar
5
· Visningar
882
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård Är lite nyfiken på vad alla andra fått för resultat på sina träckprov i år? Vi gjorde ett träckprov i våras, där vi hade lite blandat...
Svar
3
· Visningar
677
Senast: AnnaKarinA
·
Foder & Strö hej! Fick för några dagar sen lära mej att om man krossar havren så tar man bort ett ämne som inte är bra för hästen och det...
Svar
4
· Visningar
807
Senast: Lavinia
·
M
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av tea tree oil till häst? Det finns ju i flera färdigblandade produkter till hästar men har på andra håll...
Svar
12
· Visningar
3 062
Senast: Balderum
·
Hästvård Min pålla har sommareksem "ej sol" hon har fått en massa sår i ansiktet och nu var det så att jag fick tipset om salvan om...
2
Svar
28
· Visningar
6 422
Senast: Balderum
·
F
Foder & Strö Jag har bott utomlands i nästan 18 âr,men nu ska vi sâsmâningom flytta till Hälsingland och kommer att hâlla ca 4 sporthästar. Undrar om...
Svar
1
· Visningar
580
Senast: ang
·
Foder & Strö En fråga till alla som vet. Hur gör man när man räknar ut de olika värderna som hästen beöver?? Om man utgår från en analys på tex hö...
Svar
3
· Visningar
794
Senast: ang
·
G
Foder & Strö Det är sand i botten på betforhinken när man fodrar. Det kan inte vara bra. =( Vanligt problem? Vad göra?
Svar
15
· Visningar
1 354
Foder & Strö Min häst svettas för närvarande enorma mängder. Jag ger extra löst salt i maten när hon har svettats rejält, i övrigt äter hon flitigt...
Svar
2
· Visningar
1 096
Senast: majola
·
G
Hästvård hej e de någon som har erfarenhet av denna produkt? ska vara nåt liknande glucosamin fast starkare. tror de heter nåt sånt som ja...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: Clintan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25