Müslifunderingar.

Sv: Müslifunderingar.

Lucy skrev:
Gir min eksplosive halvblodsmerr Spillers Slow release energy mix. Vil gjerne gi noe med enda mindre energi, så kom gjene med tips om du har forslag... Hun får også Conditioning cubes for å holde vekten oppe.

Har du provat Spillers Cool Mix? Den är ju i och för sig för relativt lättfödda hästar, men fortsätter man med Conditioning Cubes kan det ju fungera.

Vilken sorts müsli:
D & H Leisure mix

Varför och till vilken häst:
Halvblod (med ca 50% fullblod), 13-årig valack som fick ett lindrigt fånganfall orsakat av havre för två år sen.

Hur mycket:
Leisure Mix 3-4 kg
(samt Lucernhack 1-1,5 kg)

Leisure mix är framtaget för fånghästar och har extremt lågt stärkelseinnehåll. Jag har inte vågat experimentera med andra fodersorter fram till nu, men då jag tycker att han inte håller sig i hull trots ganska stora mängder kraftfoder och fri tillgång till stråfoder så jag har börjat så smått att ge lite Fibergi Bas också.

Jag ger också D & H Leisure Mix.

Nu har jag precis börjat med detta foder och hade tänkt ge 1/2 kg per dag. Jag ger det istället för havre som jag gett tidigare för att undvika spannmål så mycket som möjligt. Förutom det får hon D & H Pasture Mix och lucern.

Hästen är en nordsvensk travare som rids och körs normalt.

Liknande trådar

Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
1 009
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 318
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst började äta Cushingsmedicin för några år sedan och de funkade fantastiskt bra, hon blev en unghäst igen! Nu har hon dock börjat...
Svar
5
· Visningar
431
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25