Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård vet att det är lite tidigt men jag är ju alltid ute i god tid :angel: Min fråga är väldigt enkel: NÄR, VAR, och HUR klippe rni era...
Svar
10
· Visningar
889
Senast: Silly
·
Hästvård Vad ska jag göra? Min häst har varit förkyld i 7 veckor nu. Har gett penicillin i 10 dagars kur utan att det hjälpte. Det började med...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: anhe
·
M
Foder & Strö Hallo, förra året rasa min tös i vikt fast att hon fick: 5 dl lucern 1 L Betfor 3 dl Soya 10 dl Korn 3 dl Havre +vitaminer o...
Svar
9
· Visningar
889
Senast: mackan
·
C
Foder & Strö Någon som vet hur mkt SRP som detta foder innehåller? Lyckas inte mejla den svenska grossisten. Tack på förhand!!
Svar
4
· Visningar
1 212
Senast: Anders76
·
Hästvård Var med om nåt otäckt ikväll... Min glupska häst hade just ätit kvällsmat som består av vetekli, soja, Hippo och riktigt blöt betfor...
Svar
14
· Visningar
2 825
Senast: krambanan
·
Hästvård Nu är det så här att jag vet att det finns ett dussin andra klipptrådar, men jag har inte sett någon som handlar om det här. Om jag...
Svar
6
· Visningar
742
Senast: milly
·
Foder & Strö Är Hippos mineraler pelleterade eller i grusform? Jag tänker främst på Hippo Avel.
Svar
3
· Visningar
723
Senast: Salandge
·
Z
Foder & Strö Min häst har ngt spröda hovar ("lösa", som en hovslagare uttryckte det) och såklart vill jag göra något åt detta! Jag har fått lite...
Svar
13
· Visningar
2 341
Senast: Frajda
·
Hästvård Hej. Har ett litet problem. Vår pålle gick tills för några veckor sedan på ett s k naturbete, dvs typiskt ogödslat ängsgräs. Detta...
Svar
2
· Visningar
4 143
Senast: vildros
·
Hästvård Jag tänker kastrera min 4- åriga hingst ( han blev inte godkänd ).Är september en bra månad att göra detta? Tättran
Svar
5
· Visningar
795
Senast: Tättran
·
Hästvård Nu är det dags att avmaska snart igen för sista gången detta året och som vanligt blir det diskutioner i stallet. Min åring har fått...
Svar
3
· Visningar
731
Senast: linafina
·
L
Hästvård Har en liten fundering. Ena medryttare hästen hade igår när jag kom upp stora sår på magen, ena skinkan och insidan ena låret sår i...
Svar
2
· Visningar
1 533
Senast: Liljan80
·
Hästvård Tydligen är det vanligt att unghästar kliar sig i man och svans. Har hört att man därför ska tvätta dem ofta för att minska klådan...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: CK
·
J
Hästvård Hejsan! Jag undrar hur jag skall få min islänning smalare? Hon går på magert bete och tränas iofs ganska lungt varje dag. Hon får...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: Boj
·
C
Foder & Strö Hej! Jag har ett varmblodssto på foder. Hon är 10år och ganska smal. Problemet är att hon inte vill äta något. (Har ingen matlust). Hon...
Svar
19
· Visningar
1 352
Senast: Colombia_Girl
·
Foder & Strö Denna fråga kanske blir svårt att svara på men det är såhär: Min ena häst har fallit ur ganska ordentligt efter betet i mitten på...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: evis
·
A
Foder & Strö Hur långt efter att hästar har ätit hö kan man rida? hur långt efter att domhar ätit sin krafft kan man rida? får dom håll?
Svar
2
· Visningar
1 348
Senast: charmant
·
Foder & Strö Ja det är frågan, ägaren till min medryttarhäst vill ha så mkt vatten i betforn att det är slafsigt och nästan som en soppa när hästen...
Svar
10
· Visningar
1 172
Senast: charmant
·
N
Hästvård Min lilla älskling har fått penicilin i form av sprutor. När vet. visade så stack hon på höger sida, men visst kan jag stick på vänster...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Nutten
·
M
Hästvård Jag antar att tråden ska ligga här, även om den handlar lite om ridning. Nån får väl flytta den annars! Jo, det är så här att igår...
Svar
4
· Visningar
754
Senast: Madeleine Nilsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25