Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad är det för skillnad? Är det någon som vet? Tack på förhand! :bow:
Svar
2
· Visningar
1 049
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Nu när sommaren närmar sig sitt slut och betet börjas sina (olika på olika platser naturligtvis) börjar det så smått att bli dags för...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: ang
·
Hästvård ..eller det är väl lite att ta i... Vad kan det vara för fel om en häst är tvungen att "ta i" lite extra för att ta sig upp för en...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: Chili
·
Foder & Strö Jag undrar vilka sorters halm som man vanligtvis ger till häst? En häst i stallet är tydligen allergisk mot råg, men jag vet inte om det...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: fragansia
·
T
Foder & Strö Rider ett fullblod som gått på krafft groov över sommaren, tidigare även havre och betfor. Nu är foderstaten omräknad och han får...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: InsaneSpliffwizard
·
Hästvård Pållan har fått ett sår i mungipan! Som jag smörjer med hellosan.. nån som har nått annat tips? men när jag nu smörjer just där så...
Svar
5
· Visningar
966
Senast: skuggi
·
L
Hästvård Hej på er! Vad har ni för erfarenheter kring PG beslag och hovbensinflammation?? tack för svar!
Svar
7
· Visningar
1 928
Senast: lindux
·
Hästvård tips på hur jag kan klippa hästen, något lite annorlunda skulle jag vilja ha... förra vintern klipptes hon så här, tycker det ser så...
Svar
11
· Visningar
7 802
Senast: Ämelie
·
K
Hästvård Har nu äntligen hitta en nordsvensk vallack på 4 1/2 år som jag tror är den rätte för mig... inkörd och körd både med 4hjulig vagn och...
2
Svar
22
· Visningar
2 267
Senast: superbusan
·
T
Foder & Strö Finns det inga altenativ till att blöt lägga höet? Jag menar vägar saltar man för att de inte ska damma, jag ska ju inte strö väg salt...
Svar
14
· Visningar
2 011
Senast: Inte_Ung
·
L
Foder & Strö Hallå.. Skulle vilja veta lite mer om B-vitamin, K-vitamin samt Biotin, och vad man ska ge en häst som har dålig glans i päls? (hon är...
Svar
3
· Visningar
990
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö Finns det nån sån marktäckande som sprider sig lite hit o dit som hästar inte äter? :) Vill gömma en ful slänt, och tänkte mig nån...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: emma74
·
C
Hästvård Undrar lite om det hära Testet man kan köpa på Gr*nngården som visar hur mycket och vad för mask hästen har... Någon som provat? Vad...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: Mynta2
·
B
Hästvård man hör ideligen om magnettäcken, magnet,skydd, magnetlindor m.m m.m.. men är det några speciella magneter eller kan man köpa vanliga...
Svar
12
· Visningar
1 344
Senast: magnet
·
N
Foder & Strö Analyserar Ni även halmen om Ni till viss del utfodrar med det eller skiljer det inte så mycket på halm som på hö så att det behövs?
Svar
2
· Visningar
1 100
Senast: Iccic
·
Foder & Strö Snart kommer min 2 åring hem från betet. Hur är det bäst att vänja in honom på hö och foder. Han är nu lite mager. Behöver få upp...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Ge några bra tipps på något man kan lägga höt i. Det blir kladdigt i hagen när man bjuder på höt liggande på marken. Bra tipps billiga
Svar
8
· Visningar
954
Senast: Rotterö
·
A
Hästvård När får ston sin första brunst? och när får de sin sista? ungefär. Är brunsten som våran mens? att den är en vecka om månaden och...
Svar
1
· Visningar
886
Senast: Boj
·
T
Hästvård Hejsan !! Min Islandshäst är ENORMT OTRÄNAD.... Stor och tjock.... :o Har haft henne i ca. 2 månader. Hon är grundriden men inte...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: domino
·
Hästvård Min häst har utläkt spatt i översta glidleden och imellersta har hon en snart ihopväxt led. hur vanligt eller ovanligt är det att dessa...
Svar
9
· Visningar
1 221
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama