hästköp-hovspricka

Sv: hästköp-hovspricka- UPPDATERING

Var igår och vet.bes hästen UA med påpekande om hovsprickan inget som blev nerskrivet eller så ? Han blev vaccinerad mot stelkramp, influensa och boutolism samt raspad och åldersbestämd så allt är klart för passet nu. :) Har även gjort en id koll med kontrollant. Ska först få ha på foder i 6 mån för att se att allt funkar och därefter så ska köpeskillingen erläggas inom en 1månad. Jag är så lycklig att allt gick bra. Skulle gärna lägga in bilder om jag visste hur man gör! både på sprickan och hästen men jag vet bara hur man bifogar genom mail... Tack alla för svaren jag fått. :bow: ni är bäst...

Sv: hästköp-hovspricka

kanpplån
Alla Ni som påstår att 10 000 för en häst.....strunt i samma vad det är för en, är dyrt borde skämmas.
En hundjävel kostar ju det. Jag tycker många undervärderar hästarna som om det var ett slit och slängdjur. Sen gråter över slakttransporter och ger råd om att inte sälja under 5000 då är risken stor att den hamnar där. Jag ger rådet -får Ni inte ut mer än 10 000 slakta. Ingen vettig människa som håller på med hästar kan tycka det är dyrt för en häst????
Ang. hovsprickan..........är hästen inte halt så bry dig inte om den, den kommer undan för undan att växa ner. Om det kommer blod ut när du kör eller rider så bör den nitas eller plastas. DÅ är det viktigt att hovslagaren vet vad som ska göras.
gulan fd.gulla

Liknande trådar

Hästvård Min häst har fått en hovspricka som sitter bak mot trakten (där hoven vidgas som mest) på utsida av vänster fram. Hon har tydligen...
Svar
7
· Visningar
3 483
Hästvård Jag bryter ihop över mitt fullblods hovar snart. Har haft henne i drygt två år och har haft hovtrassel större delen av tiden. I nästan...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 232
Senast: axel
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 986
Senast: NotlikeI
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 794
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama