Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur är det här med gallor egentligen? Min häst är gallig i båda kotsenskidorna bak. Veterinären kollade på det förra veckan och...
Svar
12
· Visningar
2 315
Senast: lemonadsaft
·
Hästvård Att hästar kan få sandkolik av sand vet man ju, men hur är det med Jord?
Svar
2
· Visningar
1 093
Senast: Sonic76
·
W
Hästvård Nu börjar jag få fnatt.. provat allt.. hästschampoo skimmelschampoo och grönsåpa men får inte bort gräs/pissfläcken på hästens rumpa...
Svar
15
· Visningar
1 815
M
Foder & Strö Vart i/nära göteborg kan man köpa en sån stor fodertunna med lock i plast? Har sett att många i stallet har sånna och dom verkar bra...
Svar
2
· Visningar
1 875
Foder & Strö Vad bli 0,5 x 450 upphöjt i 0.75 :bow:
Svar
12
· Visningar
791
Senast: fragansia
·
Hästvård Igår var vi iväg och kastrerade vår new forest"hingst" -2 år gammal. Detta för att han skall löshoppas på 2årstesten här i halland i...
Svar
3
· Visningar
822
Senast: ancan
·
Hästvård Detta handlar egentligen inte om vård, men nästan. Hur uttalar man egentligen förkortningen NSAID? Jag har alltid sagt "enn-ess-ejd"...
Svar
4
· Visningar
1 730
Senast: majola
·
Foder & Strö Tänkte på det idag när jag gjorde betfor till hästen och skulle hälla i jäst och e-vitamin. Har ju alltid varmt vatten när jag gör...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: Thindra
·
B
Foder & Strö jag har liksom inte greppat varför hästar skulle få foderstrupsförstoppning av för blött foder?? :confused: foder med så mycket vatten...
Svar
18
· Visningar
1 413
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård På visningen förra veckan. Fick jag en på pekan att min gubbe hängde på knäna. Men det fick han bara en muntlig tillsägelse. Tittar...
2
Svar
25
· Visningar
4 258
Senast: Rotterö
·
Hästvård När är det 'okej' att börja klippa och när är det man inte ska klippa mer för att sommarpälsen kommer?
Svar
3
· Visningar
922
Senast: Ramona
·
G
Foder & Strö Måste ge besked idag om hurvida jag ska hyra hus med tillhörande stall. Har suttit och räknat hela natten, och den enda siffran jag är...
Svar
8
· Visningar
880
Senast: Linivia
·
Foder & Strö Vi kontaktade igår vår höbonde och fick reda på att han nu helt gått över till att sälja hösilage istället för vanliga höbalar. Utmärkt...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: mizz
·
M
Hästvård Måste dra av skorna på min ponny i bak imorron. Har ny hovslagare som hade sett min ponny i hagen å trodde att hon hade större föter än...
Svar
11
· Visningar
1 288
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö Tänkte ge min häst linfröola för hans eksem, samt hjälpa magen på traven lite. Ge det som tillskott alltså. Frågan är bara vart kan man...
Svar
15
· Visningar
4 999
Senast: 95johsv
·
Hästvård brukar man se en förbättring på hästen? Om det nu var konstaterad Erlichia den hade.
Svar
4
· Visningar
793
E
Hästvård Någon som vet på ett ungefär hur lång tid det tar från det att spatten börjar utvecklas tills det att symtomen kommer??
Svar
1
· Visningar
868
Senast: Boj
·
Hästvård Ja, när brukar d va lagom å klippa hästen för första gången? Vilken månad? Har inte klippt pållen min mer än en gång, å minns inte...
Svar
2
· Visningar
807
Senast: Liten_men_tuff
·
Foder & Strö Har beställt HorseHage till en av hästarna idag, han hostar lite av vanligt hö och jag har tidigare använt HorseHage och varit nöjd. Nu...
Svar
10
· Visningar
1 543
Senast: sissu
·
M
Foder & Strö HEJ! Har en fundering ang. halm till shettis istället för hö?! Han är kraftig och får inte mycket hö att äta under den tiden han...
Svar
10
· Visningar
1 135
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama