Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Vart köper jag det, vad kostar det, och den viktigaste frågan är : HUR får jag i min häst det? Oralsprutor går bort. Finns det något...
Svar
17
· Visningar
3 050
Senast: asmodeus
·
T
Foder & Strö Nu är jag less på min sega ponny Ibland pigg som f..n o sen seg som f..n särskilt på tävling o träning. Tycker bara det är roligt i...
Svar
14
· Visningar
2 585
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö Jag har en Kallblodstravare som innan betet ätit hö men nu till september när dom ska in igen blir det hösilage istället för hö. Min...
Svar
3
· Visningar
625
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Eftersom pållen står på boxvila/ sjukhage och kappast får något kraftfoder så har jag varit i mammas trädgård och plockat en massa...
Svar
6
· Visningar
919
Senast: Sweet
·
K
Hästvård Hej! Finns det nån som har en idé om hur man får bort Grankåda som hästen kliat på sig. Har försökt med schampo men dåligt resultat.
Svar
7
· Visningar
1 481
Senast: Fortfarande Grevinnan
·
T
Foder & Strö Jag kan inte mycket om foder men har köpt Mustang Active Müsli som kraftfoder och har blivit rekommenderad att toppa med Super-G. I...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: traff
·
Hästvård Jag har en häst som just avslutat en erlischias behandling (antibiotika i fem dagar), jag undrar nu hur jag bäst ska gå tillväga när jag...
Svar
13
· Visningar
1 537
Senast: majja22
·
E
Foder & Strö Ska analysera hö, och har kollat på de sidor som gör analyser. Analycen, agrilab och hjortens. Men jag hittar ju ingen prisinfo...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Eem
·
A
Hästvård min häst har hostat idag och igår. hon är lite orolig i stallet när hon itne har några vänner där, så när hon börjar gnegga så börjar...
Svar
4
· Visningar
1 169
Senast: Nafayette
·
S
Foder & Strö Jag är intresserad av att veta vad detta beror på. Har i mitt liv endast träffat en häst som inte tål det, denna hade fått vet...
Svar
9
· Visningar
1 210
Senast: Hilly
·
G
Hästvård Ingen svullnad/värme i benet, inga synliga skador under hoven, däremot varm vid kronranden. Vilken är den vanligaste skadan i sådana här...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: Mithra
·
S
Foder & Strö Jag funderar på att ge min häst något mer tillskott än "vanliga" mineraler eftersom jag vet att det finns vissa röntgenfynd, som IDAG...
Svar
15
· Visningar
3 628
Senast: Vilya
·
S
Foder & Strö Ni som analyserat grovfoder hos Agrilab, hur länge fick ni vänta på svar?
Svar
10
· Visningar
1 473
Senast: Sweet
·
Foder & Strö Har en maxad d-ponny som behöver gå på havre, men klarar inte av hel havre då det går rakt upp i huvudet på henne och hon blir "galen"...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Dhiammara
·
Hästvård Hej, Unghäst som drabbats av hosta, sk akut bronkit, ett flertal tillfällen under 1/12 års tid har nu under sommaren blivit mkt...
Svar
4
· Visningar
1 604
Senast: piggis_83
·
C
Hästvård Finns det nån statistik på det? Vad tror ni är den vanligaste sjukdomen hos hästar?
Svar
5
· Visningar
775
Senast: piggis_83
·
Hästvård jag har nu börjat fundera på om jag ska skaffa bädd i mina två boxar... hade nästan bestämt mig, men jag vet ju inte hur det...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Akustik
·
C
Foder & Strö Jag ska sluta ge min häst havre, han klarar inte av att stå på det helt enkelt. Nu undrar jag vad jag ska ge istället: Fibergi eller...
Svar
16
· Visningar
1 604
Senast: HelenaHandberg
·
S
Foder & Strö Är det bra? En i stallet ger det till sin häst med lös mage... Min häst är också väldigt lös och vill ha nått som hjälper henne...
Svar
9
· Visningar
2 218
Senast: _SaintTropez_
·
Hästvård Är det någon som har lyckats att få sin krubbitare helt symptomfri? Nu tänker jag inte på att man har den ute på lösdrift eller ger den...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 675
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar