Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad anser ni, ska böjprov göras på uppvärmd (varm, strax innan svettig) häst eller på ouppvärmd (men upptravad ett par vändor på...
Svar
18
· Visningar
3 193
Senast: anhe
·
B
Hästvård (eftersom att ingen kollade på de nya bilderna så lägger jag in uppdateringen i en ny tråd..) Fler bilder från igår när ponnsan blev...
Svar
11
· Visningar
1 552
Senast: Madeleine Nilsson
·
N
Hästvård Finns det någon här som vet vad det kostar att anlita dom för att hämta en sjuk häst OM förs.bolaget inte tar den kostnaden?? Har i...
Svar
6
· Visningar
1 348
Senast: Nenna
·
T
Foder & Strö Är det någon som använder detta? Har nu fått höra att detta är väldigt fettrikt och har en väldigt svårfödd 7-årig valack som...
Svar
12
· Visningar
1 770
Senast: Tiboo
·
A
Hästvård Vet att jag för länge sen såg nån sida med exempel på hur man kan klippa hästen här på forumet. Tyvärr har jag inte länken kvar och inte...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: mackan
·
T
Foder & Strö Jag vill veta vad det finns för fördelar och nackdelar med att ge vitlök det jag vet är att det kan hjälpa mot flugor mm sommartid...
2
Svar
23
· Visningar
2 300
Hästvård Fick nyss fakturan från djursjukhuset i hbg. När vi var där i fredags så bubblade vet. om att röntga höger fram på min häst för att se...
Svar
5
· Visningar
968
E
Hästvård Jag VET att det finns många mask-trådar, men jag hittar faktiskt inte direkt svar på den frågan jag har via sökfunktionen.. Ska maska...
Svar
6
· Visningar
983
Senast: martha
·
T
Foder & Strö Såsom krafft, betfor, havre eller korn kross.. behöver alla hästar som rids det? Jag menar utöver hö och mineraler :) Vad använder ni...
Svar
3
· Visningar
731
Senast: toketossan
·
Foder & Strö Finns det några generella "rön" hittills för värdena på hö? Menar som förra sommaren då det mycket generellt var låååga värden på många...
Svar
8
· Visningar
956
Senast: Korven
·
L
Hästvård Jag har sett i några trådar där det står förslag på hemkok med örter för att få insekterna att ge f*n i häststackarna. Skulle gärna...
Svar
4
· Visningar
692
Senast: Tiggertjejen
·
Hästvård Nu har jag för första gången sett en hovslagare som tittar på hur hästen rör sig innan de börjar sko. Tidigare så har jag bara läst om...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: alazzi
·
Hästvård Min ena häst hade förra året problem med knäledsinflammation, men efter behandling blev han friskförklarad. Vi har sedan ägnat lång tid...
Svar
3
· Visningar
1 198
Senast: Totti
·
Hästvård Min häst har fått en tappsko och jag undrar bara så här fort om det går att rida henne ändå? Hon är bara skodd fram. Vi har ingen...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: _moa_
·
S
Hästvård Vill höra för och nackdelar med det!
Svar
1
· Visningar
528
Senast: Bodbäckspålle
·
S
Foder & Strö för o nackdelar med hö resp ensilage. va är billigast? hur mycket ensilage motsvarar 1 kg hö?
Svar
15
· Visningar
3 913
I
Hästvård Om hästen har blodkärlen "långt ute" blir den då mer hovöm? eller? jaghar kontakt med fyra hästar, var av två har lite mer ytliga...
Svar
1
· Visningar
565
Senast: emindy
·
J
Hästvård Någon som kan hemsida till ett företag som tar hand om misskötta hästar... Det finns en "känd" sådan!
Svar
3
· Visningar
718
Senast: Pillan6
·
Foder & Strö Mina två hästar och en annan häst som går tillsammans nådde häromdagen över staketet och bet sönder plast (massa) på en utav hösilage...
Svar
1
· Visningar
893
Senast: hästig
·
P
Hästvård Står ju på burken att man ska ge 2 mått 2 ggr om dan, men är det nån som vet om man KAN ge det en gång om dagen istället? 4 mått i så...
Svar
8
· Visningar
1 477
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama