Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är det någon här som har behandlat sin häst med Biolight? (eller sig själv för den delen) Mot vad & funkade det bra?Verkar ju komma...
Svar
6
· Visningar
2 703
Senast: fio.
·
Foder & Strö satt och läste på ett tillskott som innehöll MSM. Stod att det inte var någon karens men jag har för mig att jag läst någonstans att...
Svar
2
· Visningar
1 585
Senast: fio.
·
Hästvård Mitt isissto som är 3 år har en underlig form på sin mage. Hon dräktighetsollades den 24 maj efter gått med hingst i ca 5 veckor, inte...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Läste lite annonser och såg att någon ville sälja ekologiskt hö.Men vad är det egentligen?Vad är det för skillnad mellan "vanligt" hö...
Svar
16
· Visningar
2 884
Senast: Bubbla
·
Hästvård Tjo! Jag undrar om man skulle kunna låta sin eksemhäst få gå ute utan täcke på dagarna.. och ta på det sen då kvällen börja komma?'...
2
Svar
30
· Visningar
2 493
Hästvård Hej! Jag har nu under några dagar funderat på om jag är otursförföljd, verkar liksom om att allt går emot en! I lördags fick en...
2
Svar
25
· Visningar
2 565
Senast: barajag...
·
Foder & Strö Vad anser ni om detta? Är i ett stall där de bara ger kraftfodret en gång per dag på kvällen för att de inte har tid att ge på morgonen...
Svar
13
· Visningar
2 759
Senast: Carolrita
·
T
Foder & Strö Våran ponny har dåliga hovar. Hovslagaren uttryckte sig så "det är lite ruttet" Förslag till vad man kan ge i fodret. Har läst lite att...
Svar
12
· Visningar
1 095
Senast: TesseToken
·
I
Foder & Strö Hej, Vad ger ni era hästar för att stärka hovarna? Något som ni kan rekommendera eller rent av varna för? ~Ingrid
Svar
11
· Visningar
1 327
Senast: Ingrid och Lukas
·
C
Hästvård Att Borrelia inte finns på svenska hästar!! Ja, alltså, enligt mitt försäkringsbolag då alltså.. :cool: Men om det inte finns...
2
Svar
21
· Visningar
1 835
Senast: Bison
·
B
Foder & Strö Närningsvärde på stöpt havre? Någon som vet? Har inte börjat stöpa kornet än men det är kanske något för en dammhostig häst?
Svar
1
· Visningar
1 302
Senast: fjordinghanna
·
E
Foder & Strö Vad för olika sorter på Lusernhack finns det, vad har dom för värden och vad är priset per kg? OBS! Lusernhack!
2
Svar
20
· Visningar
1 777
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Jag ska nu äntligen köpa häst och insåg just att det här med stall apotek är ju ganska så viktigt! Nu till min fråga, vad har ni får...
2
Svar
32
· Visningar
3 344
Senast: Aliche
·
L
Hästvård Får ta hem min häst nu efter en vecka på klinik, har opererats i hasen efter ett elakt sår som sridit sig till piphas-timglasbursan...
Svar
12
· Visningar
2 600
Senast: Jane_Done
·
E
Hästvård Tog in Pärla igår och borstade när jag kom till frambenet så va hon helt svullen alldeles över framknät! Det var en svullnad som satt...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: Express_Pearl
·
C
Hästvård Seriösa spekulationer önskas och innan ni skriker så står hästen redan på Klinik under utredning. Varför buktar sulorna utåt på alla...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 164
Senast: psychogrrl
·
A
Foder & Strö Har nu bestämt att jag måste ha en sådan, eftersom jag inte får ned vikten till hälsosam nivå annars... :( Köpte en idag, den...
Svar
5
· Visningar
796
Senast: Ardnas
·
M
Foder & Strö Jag har tänkt skriva ihop en lista över vikten/liter på olika fodermedel. Tydligen så behövs det efter som att med jämna mellanrum ser...
2
Svar
25
· Visningar
11 028
Senast: mirjada
·
A
Hästvård För ca 2,5 lr 1.5 (kommer inte riktigt ihåg, hjälp mig reykur! ;) ) vecka sen ramlade agge antagligen i hagen, landade då på knäna och...
Svar
1
· Visningar
1 428
Senast: Puppan
·
E
Foder & Strö Hej! Hur lång tid efter havreskörden kan den ges? Jag har hört att den inte skall ges helt färsk, men vet heller inte om det stämmer...
Svar
10
· Visningar
878
Senast: savage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama