Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur går det till ? Eller rättare sagt, vad finns det för alternativ? Vad händer med hästen? Kremering? Kostar? MÅSTE man ha...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 344
T
Foder & Strö Är det nån här som provat Hors Lyx produkterna? Köpte en mineralbalja bra för hästar med problem i andningsvägarna under VM för...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: Haffe
·
Hästvård Vi köper torv i lösvikt och den här gången så tycker jag och några till i stallet att det luktar mögel om torven. Är det möjligt? Hur...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: Magnus_J
·
H
Foder & Strö Finns det nått kraftfoder som man kan ge sin häst så den blir lite coolare? Eftersom min häst har lätt för att öka i vikt så vill jag...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: Tacitus
·
Hästvård Är lite nyfiken på detta. Så går de ute dygnet om sommartid? Om inte; Varför? Och när kommer de ut/in? Och hur länge går de ute...
2
Svar
34
· Visningar
5 234
Senast: KungTulle
·
B
Hästvård Hej! Ska släppa mitt sto som fick fång i feb/mars med nya hästar och skulle vilja ta av bakskorna pga eventuellt bråk. Min hovslagare...
Svar
3
· Visningar
1 548
Senast: bryndis
·
Hästvård Har en fråga till alla som varit med om detta. har en 6 årig connemara som jag nyligen köpt. Han hade stått i nästan ett år innan jag...
Svar
4
· Visningar
1 558
Senast: Björkboda
·
Hästvård Min häst är sprutad för inflammation i höger framknä, övre och mellersta leden. Det är nu sex veckor sedan och på måndag ska jag in på...
Svar
4
· Visningar
3 357
Senast: Camilla_H
·
Foder & Strö Bonnie har nött av så rackarns mycket man och pannlugg, Det är inte vackert! Finns det några "huskurer" för att få det att växa?
Svar
4
· Visningar
837
A
Hästvård Och hasledsinflammation. När kan man börja förvänta sej att få se några eventuella förbättringar? När bör svullnaderna ha lagt sej? Är...
2
Svar
20
· Visningar
2 737
Senast: aana
·
B
Hästvård Vill ha lite feedback och kritik på hur hovarna ser ut, vinklar, vad är fel och vad ser bra ut, andra åsikter och detaljer.. skorna...
Svar
8
· Visningar
1 229
Senast: BeastieBabe
·
N
Hästvård Har haft min häst i 8 år och har alltid haft mer eller mindre hovbekymmer. Men nu när hon börjar komma upp i "mogen" ålder (16 år)...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 983
Senast: vdb
·
Hästvård Jo det är så att jag hyr av en familj som nyligen köpt gården jag bor på. Hon har konvalisent islandshästar, stallet har jag varit in...
2
Svar
37
· Visningar
2 987
Senast: Inte_Ung
·
T
Hästvård vet inte om det hör hemma på häst vård, men min häst kommer stå i någon form av ute box. Alltså blir det rätt kallt på vintern men finns...
2
Svar
26
· Visningar
1 955
Hästvård Min häst skoddes för ca 3 veckor sen och jag tyckte att hovarna såg ut som de brukar göra när de är nyskodda efter denna skoning. Nu har...
Svar
4
· Visningar
1 063
Senast: Stopek
·
H
Foder & Strö Vad har ni för kommentarer om Honey C ?? Ska ge Uppfriskande för munhåla och svalg.
Svar
1
· Visningar
799
Senast: Havregryn
·
Foder & Strö Jag har hela tiden haft normal tillväxt på min tvååring och räknat med normala värden. Men nu ska hon sättas i träning och frågan är då...
Svar
5
· Visningar
893
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Vad är detta och vad är det bra för? Är det någon som har provat att ge sin häst MSM eler Ion Silver, och vad för i så fall? Mvh Frida
Svar
2
· Visningar
1 068
Senast: Hoppryttaren
·
D
Hästvård I går när jag kom till stallet såg jag att min hästs högra framben var jättesvullet. Jag kollade igenom det och upptäckte små sår...
Svar
3
· Visningar
1 038
Senast: Moheed
·
I
Foder & Strö Har ni några tips för att hästen inte ska fall ur? Han har stått på medicin och i sjukhage två veckor och redan fallit ur en del. Har...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: zappohontas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt