Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag behöver lite tips/förslag på vad man kan ge som extra för att: *Någon som behöver mer energi, men är väldigt lättfödd *Någon...
Svar
3
· Visningar
669
Senast: starcraft
·
Hästvård Hej! Nu e pållan halt igen och eftersom jag inte hunnit byta försäkring kan jag inte ta ut den vanlige veterinären (han med nålarna)...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: Lavinia
·
A
Foder & Strö fick idag hem min hyrhäst för hösten! hon blötte höet i vatten koppen innan hon åt det. jag har läst att de gör detta av någon...
Svar
3
· Visningar
1 073
Senast: Djurjouren
·
E
Foder & Strö Var och handlade foder i onsdags, skulle köpa Miner Grön. Tjejen som jobbade sa att de inte hade det, men vi har Vitafor Vital och det...
Svar
8
· Visningar
1 126
Senast: Egonson
·
C
Hästvård Min häst har fått ett par småsår på benen, inte djupa eller så, men dom vill inte läka, vi tvättar med lactasyd tvål o vatten, smörjer...
Svar
7
· Visningar
949
Senast: crocket
·
Hästvård :confused: Är det bara jag eller tycker inte ni att det är lite konstigt och oacceptabelt av en veterinär att glömma bort en häst...
2
Svar
26
· Visningar
2 181
Senast: gejsa
·
J
Hästvård Hej! Min fjordis har fått för sig att det är dags att rusta sig för vintern och börjar få tjockare päls. Han har fällt under några...
Svar
9
· Visningar
1 102
Senast: fälttävlansnörd
·
B
Hästvård Hittade mystiska sår på insidan av ponnyns lår, detta var onsdag kväll jag såg dom.. Kunde inte göra rent dom ordentligt för jag var...
Svar
18
· Visningar
1 612
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Halloj! Snart är det dags för installning och därmed bestämning av strö till boxen. Jag hade tänkt att göra det lätt för mig, och...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: Hallonsoda
·
Z
Hästvård Min 2 åring vill inte lyfta höger fram. Han är regelbundet verkad och hanterad och det har aldrig varit några problem att lyfta benen...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: corzette
·
I
Foder & Strö Vilken halm föredrar du? Hackad, halvhackad eller lång? Vete, råg eller korn? Varför vill du ha just den halmen du använder...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: Magnum
·
Hästvård En häst i stallet blev plötsligt halt i lördags. Nu haltar han såpass att han KAN gå, men gör det ogärna, och väldigt haltande. En i...
Svar
16
· Visningar
1 966
Senast: _Runaway_
·
H
Foder & Strö Finns det något energi givande foder som man kan ge till hästar en stund innan man rider?? Jag tänkter på betfor Är jag helt ute...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: Havregryn
·
S
Foder & Strö Då min pålle har kronisk bronkit och stelhet i leder så skulle jag vilja hjälpa honom med att ge lite örter i höst. Sitter och tittar...
Svar
8
· Visningar
1 265
Senast: Superbiddi
·
Foder & Strö Som ett alternativ till att fodra med krossat korn, ska man tydligen även kunna blötlägga hel korn? Någon som har erfarenhet av att...
Svar
6
· Visningar
2 789
Senast: Cheran
·
Hästvård Kan en häst bli inåtfotad utan att det är hovslagarens fel? Min häst ser ut att ha blivit något inåtfotad och jag tycker det ser ut som...
2
Svar
26
· Visningar
2 593
Senast: gylle
·
Hästvård Äger som några vet en åring. (sv hbl) .. Efter att ha följt några trådar om "lösa benbitar" har jag lite funderingar själv. Jag har...
Svar
2
· Visningar
1 933
Senast: corzette
·
M
Foder & Strö Hej. Jag undrar bara om någon vet hur man kan göra för att få hästen att dricka upp vattnet man har i maten. Min häst får betfor och...
Svar
2
· Visningar
605
Senast: pinky
·
C
Hästvård min häst har fått lite småsår på benen, och då kom min kompis störtande med sårpuder, som hon fick med när hon köpte sin häst, hon...
Svar
2
· Visningar
7 937
Senast: EmelieR
·
D
Hästvård Någon vänlig själ som kan hänvisa till någon bra sida där man kan läsa om olika örter och deras verkan. Vet att det finns en bok om...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama